زاک کینگ، سازنده فیلم‌های کوتاه در آمریکا به خاطر استفاده از جلوه‌های ویژه بصری در اینستاگرام و تیک‌تاک مشهور شده است. او با بیش از ۴۳ میلیون فالوئر یکی از ۳ چهره محبوب و پرمخاطب تیک‌تاک است. اینجا دو ویدئو از آخرین آثار او را می‌بینید که شوخی با فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران شیوع کروناست.

زاک کینگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، جایی در کالیفرنیای جنوبی و روزهای فاصله‌گذاری اجتماعی، طلوع خورشید برای زاک کینگ Zach King، نویدبخش روزی همراه با موفقیت‌های دیگر است. زاک کینگ، فیلمساز، سی ساله و پدر دو فرزند می‌گوید: «صبح‌های من متعلق به خانواده است. بعد از آن، نوبت طوفان فکری و نوشتن است. قبل از قرنطینه، با تیمم کار می‌کردم، اما این روزها باید کار تولید را هم خودم در خانه انجام دهم.»

ممکن است فکر کنید کینگ روی پروژه‌های بزرگ سینمایی، تبلیغاتی یا سینمایی کار می‌کند. این طور نیست. اغلب بهترین کارهای او یک دقیقه‌ای یا کمتر هستند، که در پلتفرم‌های مجازی به نمایش درمی‌آیند و برای دیده شدن در رقابت با ویدیوهای نوجوانانی هستند که دابسمش درست می‌کنند یا ویدیوی چالش انداختن آدامس نعنایی در بطری کوکاکولا به اشتراک می‌گذارند. با ۴۳.۲ میلیون فالوئر، کینگ در زمره ۳ نفر اولی است که در اپلیکیشن تیک‌تاک، جایی برای به اشتراک گذاشتن ویدیو، تولید محتوا می‌کنند و البته فکر می‌کند به زودی به رتبه دوم ارتقا پیدا کند. 

او بین سه نفر اول تیک‌تاک، تنها مرد است، و بین ۵ نفر اول، تنها کسی است که از سال‌های نوجوانی عبور کرده است. اهمچنین بین ۱۰ نفر اول، تنها کسی است که سی سال دارد. البته فعالیت‌های کینگ به تیک‌تاک محدود نمی‌شود. او در اینستاگرام ۲۳.۳ میلیون و در یوتیوب ۷.۰۱ میلیون فالوئر دارد. 

گذشته از اعداد و ارقام، چیزی که واقعا کینگ را متمایز می‌کند، فیلم‌هایی است که ساخته. در فیلم‌های او از رقص‌ و شوخی‌های متداول و بی‌مزه خبری نیست. پست‌های او تحریک‌آمیز نیستند و باعث نمی‌شود بینندگان آرزو کنند خانه‌های زیبا، ماشین یا اندام آن‌چنانی داشته باشند. او ناسزا نمی‌دهد و هرگز محتوای زننده تولید نمی‌کند. به جای آن، کینگ از تکنیک‌ها و جلوه‌های ویژه برای ایجاد موقعیت‌های بصری طنزآمیز استفاده می‌کند. 

او بین ویدیوهای خود که با جدیدترین تکنیک‌ها ساخته شده، با آثار انیماتورها و فیلمسازان اولیه رابطه‌ای جدی می‌بیند. او می‌گوید تحت تاثیر کسانی چون چارلی‌ چاپلین، برادران لومیر، ژرژ ملیس و باستر کیتون بوده است: « آن‌ها هرگز امکانات امروز ما را نداشتند، اما همان جامپ‌کات‌ها و همان شوخی‌های بصری و ترفندهای توهم تصویری را اجرا می‌کردند.»

در دوران نوجوانی، جرج لوکاس و استیون اسپیلبرگ، کارگردان‌های مورد علاقه کینگ بودند و می‌گوید آگاهانه تحت تاثیر انیمیشن‌های لونی‌ تونز است و اینکه وقتی بچه بوده، سعی می‌کرده ژوراسیک‌پارک، جنگ ستارگان، ای‌تی و ایندیانا جونز را برای خودش بازسازی کند. 

کینگ می‌گوید: «وقتی در رشته فیلمسازی فارغ‌التحصیل شدم، فکر می‌کردم فیلم‌های پرمخاطب سینمایی خواهم ساخت. این یک رویا بود. اما به جای آن اکنون برای صفحه‌های نمایش کوچک فیلم می‌سازم و عاشق این کار هستم.» دو ویدیوی زیر شوخی‌های زاک کینگ با روزهای فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران شیوع کرونا است.

کد خبر 515169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha