سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به روند انتشار بدافزارها در فضای مجازی، گفت: مجرمان در فیشینگ تلفنی تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی شما دست یابند.

آمارگیری تلفنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: مجرمان در فیشینگ با تماس تلفنی تلاش می‌کنند به اطلاعات بانکی شما دست یابند. مجرمان فضای مجازی با تکنیک‌های مهندسی اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی طعمه‌هایشان می‌کنند.

وی ادامه داد: هکرها در این روش از طریق تلفن با طعمه‌های خود ارتباط برقرار می‌کنند و ضمن اینکه خود را نماینده بانک، شرکت معتبر یا سازمانی که شما می‌شناسید، معرفی می‌کنند، از شما می‌خواهند که برای دریافت جایزه، اطلاعات بانکی خود را در اختیارشان قرار دهید.

این مقام انتظامی تاکید کرد: برای واریز هر گونه وجه به حساب شما اعم از جایزه، پاداش و مزایا نیازی به اعلام رمز بانکی شما نیست. برای مقابله با هکرها و حملات فیشینگ این نکته را فراموش نکنید.

وی از شهروندان خواست: ازآنجا ‌که همکاران بنده به‌صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان بوده و با رصد و پایش فضای مجازی به دنبال برقراری امنیت سایبری شهروندان هستند، لذا هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارید.

کد خبر 515139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha