مجسمه حکیم «عمر خیام» که بیش از ۴۰ سال در بوستان لاله قرار گرفته است، در گذر زمان دچار تخریب و آسیب دیدگی شده بود که سال گذشت مرمت این مجسمه ارزشمند به همت سازمان زیباسازی شهر تهران شروع و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

مرمت مجسمه خیام

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: مجسمه حکیم عمر خیام از کارهای ارزشمند استاد «ابوالحسن صدیقی» است که ۴۰ سال پیش ساخته و در بوستان لاله نصب شده است. گذر زمان و عواملی چون باد و باران سبب تخریب بخش هایی از این مجسمه شده بود که اواسط سال گذشته این موضوع توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بررسی و عملیات مرمت آن شروع شد. 
«ابراهیم اسکندری» که مرمت مجسمه خیام را انجام می دهد، می گوید: «مرمت این مجسمه که کار استاد صدیقی است، برای من مانند کلاس درس می باشد و سعی می کنم آن را به بهترین نحو انجام دهم.»
به گفته او شستشو، لایه برداری و ترمیم قسمت های شکست، کارهایی هستند که انجام شده اند و عملیات مرمت در مراحل پایانی قرار دارد.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه به زودی این مجسمه رونمایی و در معرض دید عموم قرار می گیرد، می گوید: « کارهایی که برای مرمت این مجسمه انجام شده جزء مرمت های درجه یک مجسمه های فاخر تهران است.»
«فرزاد طالبی» ادامه می دهد: « مجسمه‌هایی که در فضای عمومی شهر قرار می گیرند در معرض آسیب هستند و مرمت مستمر و مدام و البته علمی آنها جزء وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است.»

فرزاد طالبی


 

کد خبر 515003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha