مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که امروز و فردا سه‌شنبه و چهارشنبه ۶ و ۷ خرداد در برخی استان‌های کشور وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: تا اواخر هفته در نوار شرقی کشور خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان گفت: طی امروز و فردا ۶ و ۷ خرداد در بخشی از مناطق ساحلی دریای خزر و در ساعات بعد از ظهر در دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در استان‌های مرکزی، قم، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی اصفهان، بخش‌های از فارس و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، زنجان، ارتفاعات تهران و سمنان، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که طی روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت، گفت: روز پنجشنبه در برخی مناطق دامنه‌های شرقی زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و روز جمعه در دامنه‌های البرز غربی در استان‌های قزوین، زنجان و غرب سواحل دریای خزر به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، روز شنبه این شرایط در سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: تا اواخر هفته در نوار شرقی کشور به‌ویژه زابل و شرق خراسان جنوبی و با احتمال کمتر روز چهارشنبه در جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از اواخر امروز تا بعد از ظهر پنجشنبه به سبب وزش باد شدید، مناطق شمالی خلیج فارس به ویژه سواحل استان بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با احتمال بارش پراکنده و حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه نیز کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 514941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha