مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۶
۰ نفر

شیوع کرونا در ماه‌های اخیر باعث شد که ضد عفونی کردن سطوح به صورت یک رفتار بهداشتی معمول درآید چرا که لمس کردن سطوح آلوده به ویروس و بعد دست زدن به بینی، چشم و دهان می‌تواند باعث انتقال آن به افراد شود.

hand washing

اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در راهنمای جدیدی که اخیرا درباره سرایت ویروس کرونا منتشر کرده است، می‌گوید می‌گوید این ویروس به سادگی از طریق لمس کردن سطوح منتقل نمی‌شود.

همچنین بر اساس این راهنمای جدید ویروس کرونا به سادگی از انسان به حیوان و بالعکس سرایت نمی‌کند.

سرایت ویروس کرونا عمدتا هنگامی صورت می‌گیرد که شخص دارای عفونت با عطسه، سرفه یا حتی حرف زدن در فاصله نزدیک فرد دیگر قطرک‌های حاوی ویروس را در هوا پخش کند و فرد دیگر با استنشاق آنها آلوده شود.

این راهنمای جدید می‌تواند ترس‌های بیجا درباره انتقال ویروس کرونا را کاهش دهد.

بسیاری از افراد نگران هستند که صرفا با لمس کردن یک شیء ممکن است ویروس کرونا را بگیرند، در حالی که اینگونه نیست. حتی اگر ویروس روی سطحی بماند، به معنای آن نیست که همیشه قابلیت سرایت دارد.

این توصیه جدید به معنای آن نیست که افراد باید شستن دست‌ها و ضد عفونی کردن سطوح را کنار بگذارند، بلکه به آنها امکان می‌دهد در این باره عملگرا باشند و وسواس به خرج ندهند.

با توجه به اینکه راه اصلی انتشار ویروس از طریق تماس شخص به شخص، حتی در میان افرادی است که هیچ علامتی را نشان نمی‌دهند، شیوه اصلی پیشگیری هم فاصله‌گیری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمع‌ها به خصوص در فضاهای بسته و حفظ فاصله‌ دست کم ۱.۸ متری از دیگران است.

پاک کردن و ضد عفونی کردن سطوحی که به طور مکرر لمس می‌شوند، نیز همچنان توصیه می‌شود اما در اولویت بعدی قرار می‌گیرد، به خصوص اگر به طور مرتب دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و چشم‌ها، بینی و دهانتان را لمس نکنید.

کد خبر 514856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha