نخست‌وزیر نیوزیلند که به خونسردی شهره است، روز دوشنبه را به غافلگیرانه‌ترین شکل ممکن آغاز کرد و واکنشی که به زمین‌لرزه شدید در گفتگوی زنده تلویزیونی نشان داد در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.

واكنش نخست‌وزير نيوزيلند به زلزله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، جاسیندا آردرن به رایان بریج (مجری برنامه زنده ای‌ام شو در نیوزهاب) گفت: «ما یک زلزله کوچولو اینجا داریم.» بعد چشمانش را به سقف اتاقی که برنامه از آنجا (در پارلمان ولینگتن) پخش می‌شد دوخت و با وجود تکان‌های شدید دوربین از جایش تکان نخورد.

زمین‌لرزه ۵.۸ ریشتری در عمق ۳۷ کیلومتری پوسته زمین منطقه شمال غربی شهر لوین را در فاصله یک ساعت رانندگی به سمت شمال پایتخت لرزاند و مردم را به وحشت انداخت. هر چند به زیرساخت‌های منطقه و مردم آسیب مالی و جانی نرساند. نخست‌وزیر نیوزیلند با اشاره به لرزیدن شدید دوربین‌ها و خودش به مردم گفت: «اگر می‌بینید چیزهای پشت سر من می‌لرزند، باید بگویم که کندو (اشاره به ساختمان پارلمان) بیش از هر دیگر دارد می‌لرزد.» زمین‌لرزه فقط ۱۵ ثانیه طول کشید و بیش از همه مردم اوکلند در شمال و داندین در ساوث آیلند احساس شد.

خانم آردرن پس از پایان زلزله از مجری برنامه خواست به گفتگو ادامه بدهد. او پس از مصاحبه هم به خبرنگاران حاضر در ساختمان پارلمان اعتراف کرد که در لحظه‌هایی ابتدایی گمان می‌کرده پای یک شوخی در میان است. نخست‌وزیر نیوزیلند هم بسان بسیاری از مردم کشورش به زلزله عادت دارد و وجود یک هلال ۴۰ هزار کیلومتری از آتشفشان‌های فعال آن را به حلقه آتش تبدیل کرده است. سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ وقوع دو زمین‌لرزه شدید به مرگ ۱۸۵ نفر در شهر ساوث آیلند در منطقه کرایست‌چرچ انجامید.

کد خبر 514792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha