مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: اقدامات لازم برای مبارزه با حمله ملخ‌های شاخه بلند به مزارع این  استان در دستور کار قرار گرفته‌است.

ملخ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «محمدرضا فلاح نژاد» اظهارکرد: تعدادی  گزارش  مردمی به دست ما رسید که از طغیان گونه‌ای ملخ بومی در اراضی ملی روستای دروان بعد از تغییرات اقلیمی حکایت داشت که پس از هماهنگی واحد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی با بخشداری مرکزی کرج و دهیاری روستای مزبور و همچنین شرکت پیمانکار حوزه آبخیز مربوطه، در اسرع وقت تیم مبارزه با ملخ تشکیل و به اراضی ملی روستای موصوف عازم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: این نوع ملخ از نوع شاخک بلند به اسم اُوارو ویستیا است که با توجه به وسعت مراتع روستا و ممنوعیت مبارزه شیمیایی در مراتع و امکانات و گزینه‌های محدود برای انجام عملیات مبارزه، برنامه نهایی تهیه و اجرا شد.

فلاح‌نژاد بیان کرد: از جمله اقداماتی که در راستای مبارزه با این نوع خشرات موذی در نظر گرفته شده است استفاده از حفر کانال و کارگذاشتن تله نوری بسته است که با آموزش این روش به بهره برداران ادامه عملیات مبارزه بر عهده آن‌ها قرارداده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد: شد با استفاده از ظرفیت‌ دهیاران در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای را تا عادی شدن وضعیت داشته باشیم.

فلاح‌نژاد تصریح کرد: همچنین بهره‌گیری از روش نوین سازمان محیط زیست برای مقابله با این نوع حشرات در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 514711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha