هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز در همان تاریخ اعلام‌شده برگزار می‌شود و شیوع ویروس کرونا نتوانست سرنوشت جشنواره کن را برای آن رقم بزند.

جشنواره فیلم ونیز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان دنیای فیلم و سینما را بسان دیگر بخش‌ها تحت تاثیر قرار داد و برخی از مهم‌ترین رویدادها از جمله جشنواره کن (بزرگ‌ترین رویداد سینمایی دنیا) گزینه تعطیلی و تعویق را برگزیدند. هر چند تصور می‌شد جشنواره ونیز هم به سرنوشت همتای فرانسوی خود دچار شود اما با عادی شدن شرایط در ایتالیا مدیران ونیز تصمیم گرفتند آن را حتی در زمانه کرونا برگزار کنند.

لوکا سایا، فرماندار منطقه ونتو و عضو هیات امنای دوسالانه ونیز از به تاخیر نیفتادن زمان برپایی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ خبر داد. به این ترتیب، ونیز ۷۷ از ۱۲ تا ۲۲ شهریور در پایتخت منطقه ونتو برگزار می‌شود. بر اساس آنچه پیش‌تر اعلام شده بود، کیت بلانشت ریاست هیا داوران بخش مسابقه بین‌الملل را بر عهده خواهد داشت. البته انتظار می‌رود به دلیل رفع نشدن خطر کرونا تعداد فیلم‌ها و مهمانان این دوره بسیار کمتر از سال‌های گذشته باشد.

مقام‌های رسمی دولت ایتالیا تصمیم گرفته‌اند ورود شهروندان اتحادیه اروپا به کشور چکمه‌ای قاره سبز از سوم ژوئن بدون نیاز به قرنطینه شدن آزاد شود. گرچه روند ابتلا به کرونا و مرگ‌های ناشی از آن نزولی شده اما ایتالیا با رکورد حدود ۳۳ هزار مرگ تا روز شنبه، مرگبارترین کشور دنیا پس از آمریکا و بریتانیاست. روز شنبه ۱۲۰ نفر دیگر در ایتالیا از بیماری کووید-۱۹ از دنیا رفتند.

کد خبر 514638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha