مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه وزش باد شدید در گیلان موجب قطع برق و سقوط درختان در برخی مناطق شد گفت: وزش باد شدید خسارت جانی نداشت.

باد شدید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رضا اسلامی با اشاره به وزش باد بسیار شدید در استان گیلان از اواخر شنبه ۳ خرداد و با بیان اینکه این وضعیت جوی موجب قطع برق فشار ضعیف برخی از نقاط شده بود اظهار کرد: با تلاش پرسنل اداره برق در حال حاضر مشکل قطع برق حل شده است و مشکلی وجود ندارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه وزش باد بسیار شدید در استان تلفات جانی به همراه نداشته است عنوان کرد: ایجاد خسارت‌های جزئی در سربندی ساختمان‌ها، قطع کابل‌های برق و سقوط تیرهای برق و سقوط درختان از جمله مشکلاتی بود که به علت وزش باد شدید در برخی نقاط استان شاهد وقوع آن بودیم.

اسلامی از تمهیدات اندیشیده شده مدیریت بحران استانداری گیلان و ابلاغ اطلاعیه‌های صادرشده هواشناسی به فرمانداری‌ها و کلیه دستگاه‌های اجرایی سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به اینکه هشدارهای لازم از قبل داده شده بود دستگاه‌های اجرایی تماماً پای کار بودند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی برطرف کردن سریع اختلالات به وجود آمده در بخش خطوط انتقال برق استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه هم‌اینک مشکلی در این حوزه وجود ندارد اظهار کرد: وزش باد بسیار شدید از قسمت‌های ضلع شمالی حاشیه ساحل دریای خزر که بعد بخش‌های میانی استان را هم در بر گرفت، به صورت گذرا بود.

اداره کل هواشناسی گیلان در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه سرعت وزش باد در گیلان عصر دیروز در برخی نقاط به ۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسید از تداوم فعالیت این سامانه سرد و بارشی تا فردا دوشنبه ۵ خرداد در استان خبر داد.

لازم به ذکر است طبق اعلام هواشناسی تا غروب امروز یکشنبه شاهد کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه در گیلان خواهیم بود و براساس نقشه‌ها و الگوهای جوی کنونی انتظار می‌رود از روز سه‌شنبه روند افزایش نسبی دما را در استان شاهد باشیم.

کد خبر 514524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گیلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha