سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در چهار شهر استان تامین شده است و امید می رود به ساخت واحدها، سرعت داده شود.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین حسین جزمی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: زمین مورد نیاز برای اجری طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای اسفراین، شیروان، گرمه و جاجرم تامین شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است درباره سهم شهرستان های استان از طرح مزبور افزود: بر ساس سهم شهرها، قرار است در قالب طرح مزبور، در اسفراین ۱۶۰ واحد، شیروان ۱۸۰ واحد، گرمه ۶۰ واحد و جاجرم ۶۰ واحد اجرا شود.

سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در اسفراین چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع زمین تامین و ساخت ۱۲۴ واحد مسکونی جانمایی شده است.

وی گفت: در شیروان هشت هزار و ۳۸ متر مربع، گرمه ۲ هزار و ۶۳ مترمربع و در جاجر ۲ هزار و ۶۳۷  مترمربع زمین تامین شده است.

جزمی  خاطرنشان کرد: طراحی نقشه ها در اسفرین و شیروان به اتمام رسیده است و در مرحله اخذ پروانه ساخت، قیمت گذاری و برگزاری مناقصه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، نقش دولت در اجرا کمتر است، متقاضی هزینه زمین را پرداخت نمی کند  با توجه به اینکه متقاضی محور است دست دلال ها بسته می شود و نمی توانند وارد عرصه شوند.

سرپرست معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی درباره تاثیر طرح اقدام ملی در کاهش قیمت مسکن گفت: اگر این طرح با برنامه پیش برود، به یقین در کاهش قیمت مسکن تاثیر خواهد داشت.

سهم خراسان شمالی از طرح یادشده ساخت ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی شهری تعیین شده است.

کد خبر 514514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha