عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ توضیحاتی داد.

اسکناس - دستمزد - حقوق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اکبر شوکت عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سال ۹۹ اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان هر سال نهایت تا خرداد ماه اعمال می‌شد، اما امسال به دلیل اینکه دستمزد کارگران اواخر فروردین ماه مشخص شد و هنوز هم به طور قطعی معلوم نیست حقوق کارگران برای سال ۹۹ چه قدر خواهد شد به همین دلیل حقوق بازنشستگان نیز تعیین تکلیف نشده است.

عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی افزود: هر زمان که افزایش حقوق هرساله بازنشستگان مشخص شد معوقات از فروردین ماه پرداخت شده که هر سال همین  روال را در پیش داشتیم.

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: درحال مذاکره هستیم و سازمان برنامه و بودجه شرکت‌های خوب و سود ده دولت را برای واگذاری به تأمین اجتماعی معرفی کرده است که می‌توانیم با فروش این شرکت‌ها در بورس منابع لازم را به همسان سازی تخصیص دهیم.

شوکت بیان کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای است که سازمان برنامه و بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص کرده است، اما تمام این ۵۰ هزار میلیارد تومان فقط برای سال ۹۹ نیست بلکه سازمان تأمین اجتماعی قصد دارد منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان برای ۳ سال متولی را یکجا دریافت کند.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه این ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت بدهی دولت به تأمین اجتماعی است، گفت: خیر. سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تخصیص داده است چراکه دولت مسئول ایجاد فاصله بین حداقل حقوق و سبد معیشتی خانوار است و سازمان تأمین اجتماعی مسئول افزایش تورم در کشور نیست به همین جهت وظیفه دولت است که منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تأمین کند.

عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهادات به هیئت وزیران فرستاده شده و منتظر مصوبه هیئت وزیران هستیم و هنوز به صورت قطعی مشخص نیست، ادامه داد: با افزایش حقوق و اجرای همسان سازی به نظر نمی‌رسد که حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

وی با بیان اینکه افزایش یکباره ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بار سنگینی بر دوش سازمان تأمین اجتماعی دارد، افزود: این سازمان توان پوشش پرداخت این رقم افزایش را نخواهد داشت.

شوکت خاطرنشان کرد: بعد از تصویب هیئت وزیران و دریافت منابع، همسان سازی را برای حداقل بگیران آغاز می‌کنیم و باید بگویم که بازنشسته‌ای که دریافتی بالایی دارد از منابع همسان سازی برای افزایش حقوقشان استفاده نمی‌شود.

عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سئوال که پرداخت  بدهی دولت به تأمین اجتماعی به کجا رسید، گفت: بدهی دولت به تأمین اجتماعی همچنان پرداخت نشده و مبلغ این بدهی تا پایان ۹۸، ۲۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 514494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مستمری بگیر IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    14 1
    سلام آقای شوکت حالا بازنشستگان و مستمری بگیران شرایط سختی دارند چرا همین امسال حداقل حقوق مصوبه مجلس و همسان‌سازی رااجرانمی کنید فردا معلوم نیست چی می شود زنده باشیم یانه
  • ناشناس IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    17 0
    دولت ورشکسته وسازمان تامین اجتماعی ورشکسته انتظاری بیش ازاین نیست....
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    14 0
    مگر قرار نبود دولت بدهی خودش را به تامین اجتماعی بدهد تا همسان سازی شود انقدر نپیچونید مروم بدبختند گرفتارند
  • فاطمه واحدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    9 2
    متاسفانه چی باید گفت
  • مستمری بگیر IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    13 0
    ما همین میدانیم که سه ماه میگذرد وهیچ عکس العملی از سوی تامین اجتماعی ندیدیم شما متولی ما حقوق بگیران تامین اجتماعی هستید ما فقط اینو میدانیم به حقوق چیزی اضافه نشده زندگی برایمان سخت و سخت تر میشه
  • محمد IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    13 0
    خدا همیطور مردم را بازی میدهید بازیتان بده چیزی که بفکرتان نیست حقوق مستمری بگیران است س ماه گذشت حرف تحول مردم بدید
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    17 2
    خب نفتکش فورچون رسید ونزولا حالا پولشو بگیرید و خرج افزایش حقوق بازنشسته ها کنید که عمری هست دارن با حقوق های کم سر میکنند ...
  • بازنشسته IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    11 1
    همسان سازی باید شامل حال همه مستمری بگیران وبازنشستگان شود
  • ناشناس IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    17 0
    مادرم مستمری بگیر هست و یک میلیون و ششصد حقوق میگیره ولی اجاره خونه اش یک میلیون و هشتصد هست و همین خرداد هم موعد تمدید خونه است و من که دخترش هستم و باهاش زندگی میکنم دارم اجاره و خرجش رو میدم والا به خدا کمرم شکسته از این هزینه های بالا. چرا زودتر کاری نمیکنید ؟
  • بیمه شده تامین اجتمائی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    20 2
    درمجلس یازدهم انشالله نمایندگان رای به تحقیق و تفوحص به عملکرد تامین اجتمائی بدهند آن موقع معلوم خواهد شد.که چقدر در حق حقوق باز نشسته های تامین اجتمائی و مستمری بگیران اجحاف و حق خوری شده است تامین اجتمائی حق الناس است و وهر گونه دخل و تصرف درآن گناهی نابخشودنی.
  • US ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    7 0
    حضرات نمی توانندحداقل.زندگی را که دولت های غربی تاکنون توانسته اندبرای.باز نشستگان کشورهای خودمهیا.سازند براورده.نمایند انوقت پرفسوراحمدی نژاددم از.جمعیت 150 میلیو نی میزدند.
  • حسین IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    16 2
    ۷۰درصد افزایش حقوق باز نشسته های کشوری و لشکری و فرهنگیان و کارمندان با میانگین حقوق چهار میلیون پانصد هزارتومان وهم سان سازی و وام ضروری ۷ میلیون از منابع دولتی..۲۱ درصد افزایش حقوق با صدتا استخاره برای باز نشسته های تامین اجتمائی و مستمری بگیران ازپول خودشان .عجب تقسیم بندی عادلانه ای .تامین اجتمائی باز نشسته های تامین اجتمائی و مستمری بگیران چی حساب می‌کند سبد معیشت کمترین خواسته باز نشسته های تامین اجتمائی و مستمری بگیران .توصیه های مقام معظم در حق بازنشسته های تامین اجتمائی و مستمری بگیران باید اجرائی شود
  • بازنشسته لشکری IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    1 4
    دوست عزیزی که میگویید 70 درصد برای بازنشسته های کشوری اضافه شده اول درست تحقیق کن بعد اظهار نظر کن ما که ازاین افزایشی که شما می گویید چیزی ندیدیم ویرایش ماهم همسان‌سازی نشده است
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    1 6
    به خدا ما بازنشسته های کشوری هم تعداد زیادی مون ۱۵درصد اضافه شدیم ،این افزایش وحشتناک ۷۰ درصدی برای کارمندان هست که ۶۵ درصد حقوقشون زیاد شد و با اضافه کار و رفاهی امسال ۱۵۰درصد میشه
  • CA ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    6 0
    آقای شوکت لازم است بدانید تامین حقوق مزایای شما از محل مشمول بیمه های دیروز باز نشستگان و کارگران شاغل امروز که بطور منظم ماهانه به تامین اجتماعی پرداخت می شود ' صورت می گیرد و بنابر این بهتراست وقتی صحبت در مورد رسیدگی به حقوق مسلم این گروه میشود که ولی نعمت شما محسوب می شوند در تصمیمی که برنامه بودجه گرفته برای همسان سازی کل بازنشستگان است و ۵۰ هزار میلیار د رقم قابل توجهی است اعمال سلیقه نکنید و گروه حداقل و سایرین وجود ندارد ودر صورت انجام همسان سازی باید مشمول همه بازنشستگان شود چراکه تمام بازنشستگان در دوران اشتغال پرداخت بیمه داشته اند و چه بسا افرادی که به تناسب مدرک تحصیلی و مسولیت بالاتر مشمول پرداختی بیمه بالاتری برخوردار بوده است و در شرایط کنونی که هر ساله شاهد افسارگسیخته تورم هستیم ' حقوق همه باز نشسته ها در مقایسه با حقوق سالهای گذشته شان از نظر قدرت خرید کاهش چشمگیری داشته است اینکه همانندسازی فقط برای حداقل بگیران اختصاص یابد تحلیل غلطی است و همانطور که همه ما اطلاع داریم دولت اسفند ماه سال قبل همسان سازی را به تمام باز نشسته اختصاص داد 'لطفا عادلانه تصمیم بگیر
  • سعید بیانی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    5 1
    وارد سومین ماه سال شدیم ولی افزایش حقوق ماهنوز معلوم نشده
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    8 0
    اقای شوکت همسان سازی باید شامل اکثر بازنشستگان که کمتر از سه میلیون میگیرند بشود
  • ... IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    8 3
    چطوره که برای بازنشستگان لشکری و کشوری بودجه هست برای تامین اجتماعی نیست؟
    • کشاورز IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
      1 0
      براهمه ارگانها هست جز بیچاره تامین اجتماعی بخدا ماهم نداریم ازکجا بياريم چرا فکر مردم نیستین ما دوبار اعتراض گذاشتیم معیشت هم ندادن ولی به پولدارها دادن چرت جز این هست همش الکی هست قرعه ميندازن امیدوارم خیر نبینینن اگر بخواهند حق مارا ندهند واگذارشده به امام حسین