روزنامه واشنگتن پست نوشت: در حالی کشتی فورچون ایران به سواحل ونزوئلا نزدیک می‌شود که خبری از تهدیدات و تحریم‌های آمریکا نیست.

ناو - كشتي

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از واشنگتن پست نوشت: با نزدیک شدن اولین محموله سوخت ایران به ونزوئلا که هر دو تحت تحریم های آمریکا قراردارند، انتظار میرود که به طور موقت بحران سوخت کشور آمریکای جنوبی (ونزوئلا) کاهش یابد.

براساس این گزارش، کشتی حاوی سوخت ایران در حال از دریای کارایب عبور می کند و به سواحل ونزوئلا نزدیک می شود که هیچ خبری از دخالت امریکا نیست و مقامات ونزوئلا نیز ورود کشتی سوخت ایران را جشن می گیرند.

«خورخه‌ارئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در پیامی توییتری نوشت: ایران و ونزوئلا در مواقع سخت همیشه از یکدیگر حمایت کرده و امروز نخستین کشتی حامل بنزین برای مردم ما می آید.

طبق اخبار منتشر شده در کنار کشتی فورچون، چهار کشتی سوخت دیگر ایران در حال حرکت به سمت سواحل ونزوئلا هستند که انتظار میرود تا روزهای آتی برسند.

به دنبال تهدید آمریکا برای دخالت درروند حرکت کشتی های ایران، دکترحسن روحانی رییس جمهوری در تماس تلفنی امیر قطر با تاکید بر اینکه اگر نفتکش‌های ما در دریای کارائیب یا هر کجای جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد، گفت: همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی‌­ها دست به خطا نزنند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغاز گر درگیری نخواهد بود، افزود: ما همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی‌­ها دست به خطا نزنند.

کد خبر 514475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sa IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    14 2
    درود بر ایران وایرانی لعنت به دشمنان ایران عزیز با زور و زورگو مخالفین وپشت کشورهای مرد را خالی نمیکنیم
  • طاها IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    8 3
    امریکاه دست به کشتی های حامل سوخت ما نخواهد زد چون امریکایها ترسوترین انسان کره زمین است:فقط وفقط باید کشورماازهرلحاظ قوی باشم
  • رحیم IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    12 1
    من افتخار میکنم یک ایرانی هستم وافتخارمیکنم به بلوچ به ترک کرد لر عرب ترکمن وهمه قومیتهای وطنم احساس غرور دارم زندباد ایران
    • US ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      7 0
      خیلی دلم می خواد بدونم کی به این کامنت منفی داده و جرا. ما یک کشور چند قومی هستیم. از هر قومی که باشیم به همه ی هم وطنان مون افتخار می کنیم. آقا رحیم بسیار کامنت خوبی گذاشتی و من هم با شما موافقم. زنده باد ایران و ایرانیان.