برخی رسانه‌ها از استقرار انواع سامانه‌های موشکی ارتش ونزوئلا و آماده‌باش نیروی هوایی این کشور برای واکنش نشان دادن به اقدام نابخردانه آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی عازم ونزوئلا خبر دادند.

سامانه موشکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، با نزدیک شدن نفتکش‌های ایران به آبهای ونزوئلا، از کشورهای دوست ایران در آمریکای جنوبی یک وبگاه نظامی از استقرار انواع سامانه های دفاع موشکی نیروهای مسلح ونزوئلا برای مقابله با هرگونه اقدام نابخردانه آمریکا خبر داد.

وبگاه «بالگرین میلیتری» روز شنبه به نقل از خبرگزاری روسی «آویا پرو» نوشت که ساعاتی قبل انواع سامانه های دفاع موشکی ارتش ونزوئلا در جزیره «لااورچیل» مستقر شدند.

 گفته میشود که سامانه های موشکی «بوک ام-2» «اس-125پکورتا» در ایالت «فالکون» مستقر شده و پدافند هوایی و نیروی هوایی این کشور در آماده باش کامل هستند. «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا نیز در یک مصاحبه تلویزیونی گفت  که ارتش ونزوئلا با همراهی نفتکشهای حامل بنزین ایران از آنها استقبال کرده و از مردم ایران برای همبستگی و همکاری با ونزوئلا قدردانی می‌شود.

این در حالی است که روزنامه «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه گزارش داد دولت ترامپ تحریم‌های جدید و سایر اقدامات قانونی را برای مختل کردن صادرات نفتی ایران به ونزوئلا در نظر دارد. آمریکا مدعی است ایران با انجام چنین اقداماتی به دنبال نفوذ در آمریکای لاتین است.

به گفته مقامات آمریکایی، نیروی دریایی آمریکا ناوشکنهایی را در منطقه کارائیب برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر دارد و خدمه این ناوشکنها به طور پیش فرض قادرند برای بازرسی وارد کشتیهای ایرانی شوند.

این در حالی است که برخی مقامات دیگر آمریکا خواهان خویشتنداری شده  و گفته‌اند که آمریکا باید در این ماجرا هنگامی وارد عمل شود که ارسالهای نفتی ایران به ونزوئلا روند ثابتی داشته باشد. به نوشته این منبع خبری، مقام‌های حامی خویشتنداری، نگران درگیری مجدد ایران با ایالات متحده همانند آنچه پس از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» رخ داد، هستند. (جزئیات بیشتر)

 «ساموئل مونکادا»، نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل درباره تهدید واشنگتن علیه نفتکش‌های ایرانی که به سمت این کشور آمریکای جنوبی می‌روند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری«اسپوتنیک» مونکادا روز جمعه در توییتی اعلام کرد ونزوئلا شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل آن، «آنتونیو گوترش» را درباره «تهدید استفاده قریب‌الوقوع نیروهای نظامی آمریکا علیه کشتی‌های ایرانی که حامل بنزین به سمت ونزوئلا هستند»، آگاه کرده است. گفته می شود اولین نفتکش ایران فردا یکشنبه وارد ونزوئلا می شود.

کد خبر 514457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha