رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: نخستین کمیته فرعی هواشناسی دریایی کشور با هدف افزایش ایمنی فعالیت‌های دریایی و کاهش آثار مخاطره‌آمیز پدیده‌های جوی-دریایی در چابهار تشکیل شد.

چابهار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا سالاری فنودی شنبه سوم خرداد در حاشیه نخستین جلسه کمیته فرعی هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: بر اساس مصوبات جلسه مشترک مدیران ستادی سازمان‌های دریانوردی و هواشناسی کشور نخستین جلسه کمیته فرعی هواشناسی دریایی کشور در چابهار تشکیل شد تا ضمن تبیین و تعیین ساختار این کمیته، محدودیت‌های عملیاتی وجغرافیایی ناشی از وقوع پدیده‌های مخاطره آمیز جوی تعیین شود.

وی با بیان این‌که ارائه خدمات هواشناسی دریایی متناسب با نیازهای فعالین دریایی جزو اهداف کارگروه است، افزود: در ابتدای امر مقرر شد تا نهادهای دریایی شرایط جوی که منجر به محدودیت‌های عملیاتی در فعالیت‌های مختلف این بخش میشود را با جزئیات به کمیته ارائه کنند تا محصولات هواشناسی کاربردی تر صادر شود.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیته شامل نمایندگان ادارات کل هواشناسی، بنادر و دریانوردی، شیلات، محیط زیست، اقیانوس شناسی و فرماندهی نیروی دریایی ارتش و سپاه اعضای کمیته فرعی هواشناسی دریایی استان تعیین شدند و مقرر شد نماینده وزارت کشور به عنوان ناظر در جلسات حضور یابد.

وی گفت: در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد تا برای ارائه خدمات بهینه هواشناسی دریایی، اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی بنادر و سازمان هواشناسی برای دو مجموعه به اشتراک گذاری شود به طوریکه هر دو نهاد به اطلاعات یکدیگر دسترسی داشته باشند.

سالاری فنودی تصریح کرد: همچنین مصوب شد تا جلسه فوق العاده کمیته برای پیش بینی وضعیت مونسون و تاثیر آن بر فعالیت های شیلاتی تشکیل شود.

او گفت: بر اساس طرح توسعه سواحل مکران هواشناسی سیستان و بلوچستان حداقل چهار ایستگاه هواشناسی دریایی جدید در نوار ساحلی استان ایجاد می‌شود که گرید شبکه پایش هواشناسی دریایی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

کد خبر 514445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha