مجموع نظرات: ۱
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت قم گفت: به‌منظور تحقق راهبرد جهش تولید در سال ۹۹، ‌برنامه‌های متنوعی برای نوسازی خط تولید واحدهای صنعتی استان دنبال می‌شود.

كارخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود سیجانی بیان کرد: جایگزین کردن ماشین‌آلات جدید با قدیمی و همچنین استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در خط تولید، موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه واحدهای صنعتی استان می‌شود و تاثیر مستقیم بر عملیاتی شدن راهبرد جهش تولید دارد.

وی افزود: در همین راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت قم به واحدهای متقاضی واردکردن دستگاه‌های پیشرفته صنعتی که نمونه داخلی ندارد، مجوز معافیت گمرکی می‌دهد تا خط تولید خود را در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه به‌روزرسانی کنند.

رئیس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت قم ادامه داد: تنها در فروردین‌ماه سال۹۹، ۶ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین‌آلات به ارزش ۶۱ میلیارد ریال برای واردات ماشین‌آلات جدید با فناوری بالا یا جایگزینی ماشین‌آلات قدیمی در قم صادر شد.

سیجانی گفت: صنعت قم از ظرفیت‌های انسانی و فنی فراوانی برای تحقق جهش تولید برخوردار است و با نوسازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی این روند سرعت قابل‌توجهی پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: همچنین مدیران واحدهای صنعتی استان می‌توانند برای نوسازی ماشین‌آلات خط تولید خود از تسهیلات بانکی که به همین منظور درنظر گرفته‌شده استفاده کنند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲ هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود دارد.

کد خبر 514348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    ما در ايران خودمان با اينهمه امكانات، چرا اقدام به توليد ماشينهاي توليدي نميكنيم؟ چرا در همه چيز بايد مصرف كننده باشيم؟ نميخواهيم تغيير وضع بدهيم يا نميتوانيم