واکسن ویروس کرونای چینی‌ها پس از تست روی ۱۰۸ فرد سالم، نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داد.

تحقیقات پزشکی

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از شینهوا نوشت: براساس مقاله‌ای که به صورت آنلاین در ژورنال لنست منتشر شد، یک واکسن ویروس کرونا که توسط چینی‌ها ساخته شده است، در مرحله آزمایش بالینی روی انسان نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داد.

این واکسن ایمن بوده و پاسخ ایمنی بدن را در برابر بیماری کوویدـ۱۹ به همراه داشت.

در مرحله آزمایش بالینی، این واکسن به ۱۰۸ فرد بزرگسال سالم تزریق شد و پس از ۲۸ روز، نتایج امیدوارکننده‌ای نشان داد.

نتایج نهایی این واکسن طی ۶ ماه آینده ارزیابی خواهد شد.

به نقل از این مجله پزشکی، آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا پاسخ ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا به طور قطعی مشخص شود.

وی چن، از موسسه زیست فناوری پکن و مسئول این پروژه مطالعاتی، گفت: این نتایج نقطه عطف مهمی در راه مهار بیماری کوویدـ۱۹ است. آزمایش بالینی این واکسن نشان داد که فقط یک دوز از واکسن مذکور که Ad۵-nCoV نام دارد، در عرض ۱۴ روز در بدن افراد آزمایش‌شده آنتی‌بادی‌های ویژه ویروس و سلول‌های T تولید کرد. گرچه این نتایج باید با احتیاط تفسیر شوند.

وی ادامه داد: چالش‌های توسعه واکسن کوویدـ۱۹ بسیار جدید و بی‌سابقه است و تحریک سیستم ایمنی بدن لزوما نشان‌دهنده این نیست که واکسن ساخته‌شده انسان را در برابر بیماری کوویدـ۱۹ محافظت می‌کند.

وی چن در نهایت افزود: این نتیجه امیدوارکننده است، ولی هنوز برای این‌که واکسن در دسترس همگان قرار گیرد، راهی طولانی در پیش داریم.

کد خبر 514247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha