معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه از ایجاد و راه‌اندازی کارخانه تولید کفش با حمایت بنیاد برکت در قالب اشتغالزایی گروهی در این شهرستان خبر داد و گفت: با ایجاد این کارخانه برای یکصد نفر اشتغالزایی خواهد شد.

بنیاد برکت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمید شکری در جلسه سرمایه گذاری با محوریت طرح‌های بنیاد برکت اظهار داشت: محل این کارخانه در شهرک صنعتی مراغه خواهد بود و مجری استانی طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت با اهلیت سنجی متقاضیان، پیگیر ایجاد این کارخانه در شهرستان خواهد بود.

وی به تعداد و وضعیت تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد کل طرح های ارائه شده در شهرستان ۴۷۱ طرح بوده که از این تعداد ۲۱۶ طرح شروع شده است.

شکری اضافه کرد: از ۲۱۶ طرح شروع شده، ۲۵ طرح به بانک ها معرفی، ۲۱ طرح در انتظار تایید کارشناسی، ۴۸ طرح در انتظار تایید مجری استانی، ۱۴۱ طرح در انتظار تکمیل و ۲۳ طرح رده شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۱۶ طرح تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند و استقرار شغل در این تعداد انجام گرفته که برابر ۴۵.۲۲ درصد کل طرح‌هاست.

فرماندار مراغه گفت: از تعداد کل طرح‌های اشتغالزایی شده در شهرستان، ۷۱ طرح در بخش سراجو و ۱۳۸ طرح در بخش مرکزی است.

شکری گفت: در حوزه دام سبک و سنگین، مشاغل خانگی و فنی، آبزیان، طیور، زنبورداری، کشاورزی، قالی بافی و چند حوزه دیگر بالغ بر هشت میلیارد تومان در قالب تسهیلات و بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب سرمایه گذاری مشارکتی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی گفت: تاکنون ۵۲ متقاضی در حوزه تولید فرش دستباف، پنج متقاضی در حوزه پرورش بوقلمون، سه متقاضی در حوزه پرورش زنبور عسل، ۲ متقاضی در پرورش قارچ و ماهی، سه متقاضی در تولید پوشاک، چهار متقاضی در صنایع دستی، ۲ متقاضی در فرآورده های غذایی، یک متقاضی در گلخانه، ۱۰ متقاضی مشاغل فنی و خدمات، ۸۵ متقاضی در حوزه دام سنگین و ۴۸ متقاضی در حوزه دام سبک ثبت شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

کد خبر 514108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha