مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

فرمانده انتظامی ملایر گفت: بر اساس اخبار اطلاعاتی ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان افرادی با عنوان کمک به فقرا به منازل مراجعه و با شگردهای خاص نسبت به سرقت طلا از شهروندان اقدام می‌کنند.

طلا فروشی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد باقر سلگی پنج‌شنبه اول خرداد در تشریح این خبر بیان کرد: در این شگرد، سارقان سوژه‌های خود را بیشتر از بین افراد میانسال و سالخورده انتخاب کرده سپس با ظاهری آراسته و موجه به در خانه این افراد مراجعه می کنند.

وی افزود: آنها با عنوان این‌که در حال جمع‌آوری کمک برای فقرا هستند و اقلامی نیز جمع‌آوری کرده و دوست ندارند هویت آنها شناسایی شود از فرد می‌خواهند نسبت به توزیع این اقلام حمایتی با آنها همکاری داشته باشد.

فرمانده انتظامی ملایر، همدان اضافه کرد: سارقان با نشان دادن مقادیری وجه نقد جعلی و لباس‌هایی در داخل یک پلاستیک مشکی رنگ یا وسیله‌ای مشابه، اعتماد صاحب منزل را جلب می‌کنند.

سرهنگ سلگی گفت: سپس فرد کلاهبردار با ترفندهای خاص نسبت به گرفتن طلا و لوازم با ارزش صاحب منزل با هدف آگاهی از مدل، نقش و طرح آن اقدام کرده و در پایان این لوازم را در داخل کیسه حمایتی قرار داده و به صاحب منزل بازمی گرداند.

وی ادامه داد: فرد متخلف محل را ترک کرده و صاحب منزل پس از گذشت دقایقی به منظور توزیع این اقلام حمایتی و نقدی و نگاه به محتویات داخل پلاستیک متوجه می شود که به جز وجهی جعلی و چند لباس کهنه، اثری از طلا و یا لوازم با ارزشش که آن را برای لحظه ای نگاه کردن به فرد کلاهبردار داده بود، نیست.

فرمانده انتظامی ملایر توضیح داد: فرد کلاهبردار با تعبیه فضائی مجزا و به طور کامل مخفی در فضای پلاستیک اقلام اهدائی دروغین، طلاهای گرفته شده را به این قسمت از پلاستیک انداخته که در اختیار خودش است.

سلگی گفت: سارقان با یک دستگاه خودروی سواری در حال اجرای نقشه‌های مجرمانه خود هستند و پلیس دستگیری آنها را در دستور کار خود قرار داده‌است.

وی از شهروندان خواست مراقب موارد مشکوک این طیف از کلاهبرداران باشند و به افراد ناشناسی که در پوشش کمک به فقرا به در منازل مرا جعه می‌کنند، اعتماد نکنند.

کد خبر 513940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha