رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان نگران‌کننده است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

بروجرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمد کاکاوند پنجشنبه اول خرداد افزود: با توجه به وضعیت قرمز ویروس کرونا در این شهرستان متأسفانه هر روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و نیز تعداد افراد بستری‌شده  افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: ویروس برخلاف تصوری که مردم عامه فکر می‌کنند ضعیف شده، اصلاً ضعیف نشده و با قدرت مبتلا می‌کند و حتی مرگ‌ومیر نیز دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد استان لرستان بیان کرد: عمده علت افزایش ویروس در بروجرد ازسرگیری زندگی عادی، عدم توجه به نکات بهداشتی تاکید شده، بی‌توجهی به شعار در خانه بمانیم و عدم رعایت فاصله اجتماعی است که قرار بود هوشمندانه باشد.

کاکاوند اضافه کرد: قرار بود ما این بیماری را با رعایت فاصله اجتماعی کنترل کنیم ولی رعایت نمی‌شود و همچنان بسیاری از مراسم‌ها و آیین‌های ختم و تشییع‌جنازه برگزار و مردم به‌راحتی در بازار تردد دارند.

وی ادامه داد: خیلی از خروج‌های مردم از خانه به سمت خیابان غیرضروری است که باید برای رعایت حال خود، نجات جان سالمندان خود و کسانی‌که بیماری زمینه‌ای دارند فقط برای کارهای ضروری در محل‌های عمومی تردد کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: نمی‌دانیم چه زمانی این بیماری تمام می‌شود، شبکه بهداشت و درمان بروجرد با تمام توان خود پای‌کار ایستاده است.

کاکاوند ادامه داد: عدم ارائه آمار تعداد مبتلایان به کرونا به معنی آن نیست که مبتلا نداشته و ویروس کنترل‌شده  بلکه در حال مدیریت این ویروس هستیم و هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم که آن را کنترل کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی همچنان مورد تاکید است و حضور در تجمعات، مراسم ختم و عروسی و همچنین مکان‌های پرازدحام می‌تواند خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

در همین راستا حجت اله یارمحمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجرد گفت: ورود تورهای گردشگری به شهرستان نیز ممنوع شده و با متخلفان این حوزه برخورد می‌شود.

یارمحمدی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا از نیمه اسفند ۹۸ ورود گردشگر و تورهای گردشکری ممانعت به‌عمل‌آمده و اکنون با توجه به وضعیت قرمز بروجرد این موضوع تشدید شده است.

وی افزود: روز گذشته از برگزاری سه تور غیرمجاز که قصد برگزاری تور گردشگری را در بروجرد داشتند، جلوگیری شد.

کد خبر 513921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha