یک بررسی جدید در بریتانیا نشان می‌دهد مبتلایان به دیابت نوع ۱ با احتمال بیشتری نسبت به مبتلایان به دیابت نوع ۲ ممکن است به علت بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا بمیرند.

DIABETES

به گزارش همشهری انلاین به نقل از گاردین این بررسی جدید ثابت می‌کند افراد دچار دیابت با میزان خیلی بیشتری در معرض خطر مرگ ناشی از عفونت با ویروس کرونا هستند.

یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که از هر سه مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در انگلستان در طول این همه‌گیری یکمورد مرگ در افراد دچار دیابت رخ داده است.

افراد دچار دیابت نوع ۱ که بیماری خودایمنی است، با احتمال سه و نیم برابر بیشتر از افراد غیر دیابتی در معرض خطر مرگ به علت کرونا هستند، و افراد دچار دیابت نوع ۲ که با اضافه وزن و چاقی ارتباط نزدیکی دارد- با احتمال دو برابر بیشتر از غیر دیابتی‌ها در معرض خطر مرگ ناشی از کرونا هستند.

۹۰ درصد موارد دیابت را دیابت نوع ۲ تشکیل می‌دهد و بسیاری از افراد دارای این بیماری چاق هستند.

این بررسی نشان داد که سن مهمترین عامل در تعیین خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ در هر دو نوع دیابت است. دیابتی‌های زیر ۴۰ سال نسبت به دیابتی‌های بالای ۴۰ سال به خصوص در مقایسه با دیابتی‌های سالمند در معرض خطر خیلی کمتری هستند.

افراد دیابتی نوع ۱ که معمولا در دوران کودکی بیماری‌شان تشخیص داده می‌شود، معمولا جوانتر از دیابتی‌های نوع ۲ هستند.

یک بررسی دیگر در بریتانیا که هفته پیش منتشر شد، نیز نشان داد که یک چهارم مرگ‌های ناشی از کرونا در افراد دارای دیابت رخ داده است.

این پژهشگران می‌گویند یافته‌هایشان نشاندهنده خطری است که افراد دچار دیابت نوع ۱ و ۲ در دوران شیوع کرونا با آن مواجه هستند.

همچنین میزان‌های بالاتر قند خون و چاقی می‌تواند خطر کرونا را در هر دو نوع دیابت افزایش دهد.

کارشناسان می‌گویند افراد دیابتی احتمال در معرض خطر بیشتر دچار شدن به عفونت با ویروس کرونا نیستند، اما اگر دچار این عفونت شوند، با احتمال بیشتری ممکن است دچار بیماری شدیدتری شوند.

کد خبر 513824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha