شهیندخت مولاوردی همزمان با روز جهانی خانواده در کانال تلگرامی خود عکسی منتشر کرد که در آن چند تصویر از کودکان و بزرگسالان بود؛ یکی از این کارتون‌ها اما دو زن و یک کودک و تصویر دیگر، دو مرد را با یک کودک نشان می‌داد. انتشار این تصویر کافی بود تا اصولگرایان تندرو انتقاد تند و تیزشان را روانه و او را متهم کنند به ترویج اشکال غیرشرعی روابط اجتماعی.

ابتكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، «اتهام‌زنی، بهتان و جوسازی درصدد تخریب و با هدف از میدان به ‌در کردن رقیب، جامعه را بی‌ثبات می‌کند. بهتان از گناهان کبیره است و از جنبه دینی درمورد آن بسیار نهی شده و بارها مورد نهی بزرگان دینی و مقام معظم رهبری واقع شده است. اینکه بخواهیم با تهمت، بهتان، جوسازی و شانتاژ همدیگر را تخریب و برای هم پرونده بسازیم و بنای ما حذف دیگری باشد، رفتاری انتقام‌جویانه است»؛ این واکنش معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده است به هجمه‌های انتقادی که هفته گذشته ازسوی گروهی خاص متوجه شهیندخت مولاوردی، معاون پیشین امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری شد.

هفته گذشته و همزمان با فرارسیدن روز جهانی خانواده (۱۵ مه)، شهیندخت مولاوردی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که در آن چند تصویر از کودکان و بزرگسالان بود؛ یکی از این کارتون‌ها اما دو زن و یک کودک و تصویر دیگر، دو مرد را با یک کودک نشان می‌داد. انتشار این تصویر کافی بود تا اصولگرایان تندرو انتقاد تند و تیزشان را روانه و او را متهم کنند به ترویج اشکال غیرشرعی روابط اجتماعی.

هر چند مولاوردی با ارایه این توضیح که پوستر از جانب او به اشتباه منتشر شده و او در خواب و بیداری و بدون دقت در محتوا و تصاویر به‌کار رفته در این پوستر، دست به بازنشر آن زده، گفت که به محض اطلاع، این پست را از کانال حذف کرده اما این توضیحات هم برای گروهی که از هر فرصتی برای تخریب زنان فعال در کابینه فعلی و پیشین روحانی استفاده می‌کنند، کافی نبود و آنها دست از تخریب و تهمت و افترا علیه مولاوردی برنداشتند. در این میان معصومه ابتکار معتقد است که علت چنین رفتاری ازسوی تندروها آن است که آنها «مولاوردی را از خود نمی‌دانند.»

او روز گذشته در واکنش به غائله‌ای که چند روزی از آن گذشته به برنا گفته است: «پستی که بازدید آن کلا ۶۰ نفر بوده، پس از حذف به دروغ آن را گسترش می‌دهند که این خود شایع کردن عمل زشت است. با یک زن مسلمان که همه شخصیت و زندگی‌اش عیان است و جز خدمت برای مردم چیزی نداشته، این‌گونه برخورد می‌کنند.»

به ‌گفته معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، نباید تنوع و تکثر طیف‌های فکری را با بهتان از میدان به در کرد.‌  

او با بیان اینکه «این جریان سال‌هاست تلاش می‌کند و همه وقت خود را صرف این کار کرده است»، ادامه داد: «از کجا خط می‌گیرند که چنین جریان پرکینه‌ای را در جامعه علیه شخصیت‌های برجسته انقلاب و کشور رواج می‌دهند. آنها به مقامات عالی‌رتبه، رییس‌جمهوری و وزرا توهین و آنها را متهم می‌کنند، به امید اینکه مردم دست از اعتقادات بردارند اما این رفتارها جواب نمی‌دهد و در قیامت بازخواست می‎شوند.»

معصومه ابتکار معتقد است که این افراد دغدغه‌شان، مطالبات سیاسی است، نه مطالبات زنان و خانواده و قصدشان انتقام‌جویی است.

به گفته ابتکار، آنها می‌خواهند انتقام سال ۹۲ و ۹۶ را از افرادی مثل مولاوردی و اعضای دولت بگیرند.

این عضو کابینه تدبیر و امید با اذعان به اینکه در کارهای دولت، کاستی و کمبود وجود دارد، تاکید کرده است که نقد با بهتان، عیب‌جویی، تخریب و نفرت‌پراکنی تفاوت دارد و این‌ نفرت‌پراکنی به خودشان برمی‌گردد و شکاف‌های اجتماعی، یأس و ناامیدی را رواج‌ می‌دهد.

او همچنین درباره گروهی که گفته‌اند با نوشتن نامه‌ای در این خصوص به ریاست قوه قضاییه شکایت می‌کنند، گفت: «شکایت درمورد چه؟ درمورد یک مطلب اشتباه که بعد هم‌ عذرخواهی شده است؟!»

ابتکار در پایان خواست تا همه به اشتباهات و هوای نفسانی خود پی ببریم و از خدا ‌بخواهیم‌ ما را به راه راست هدایت کند و از گناهانی که صراحتا در قران کریم نام برده شده، پرهیز کنیم.

کد خبر 513819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    31 10
    خانم ابتکاراخلاق وخانواده دو رکن اساسی ماایرانیها هست وبه رغم هجوم گسترده وطولانی مدت(ضد) فرهنگی شیاطین زمان ما(ومخصوصاآمریکاواسراییل ملعون) نمی گذاریم این بنیان ازهم بگسلد،
  • حمیدا IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    34 14
    خانم مولاوردی واقعا کار زشت و قبیحی انجام داده و بهتر است بجای این دفاعیات غیر معقول؛ بی ایشون بفرمائید از همه مردم مسلمان جهان و بخصوص از مردم ایران عذر خواهی کنه و در این ماه مبارک بسیار استغفار کنه.
  • حبیب IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    29 7
    مشکل توهمت نیست مشکل نداشتن سواد مسوولین کشور است مشکل عدم آگاهی و تقلید کور مسولین کشور می باشند که بدون آگاهی و مطالعه می خواهند خودنمایی کنند.
  • مجید IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    18 6
    خیلی ساده و راحت متوجه میشوید که 1-شخصی پست ناهنجاری را خلاف شرع و عرف در فضای مجازی منتشر کرده ... 2-عده ای آن پست ناهنجار را دیده و روشنگری کرده اند و با اعتراض به آن از عادی شدن و رواج عامال قبیحی جلوگیری نموده اند در حد توان
  • مزیدی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    11 7
    بله جز گناهانی است که خداوند بزرگ آمریکا آن را نهی کرده است
  • حمید SE ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    8 8
    با بستن چشمها به هیچ جا نمیرسیم . عامه باخبرند که در دنیا چه میگذرد. باید اموزش داد .
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    13 4
    مشکل مملکت ما اینه به جای پرداختن به موضوعات عاقلانه و مهم دنبال حاشیه و جنجال سالاری و متهم سازی به جای سازندگی و حل مشکلات هستند در صورت تصادفی بودن این اتفاق جز تذکری مختصر نیازی به هجمه نبوده و در صورت متهم بودن مقام مسئول به خطای عمد طبق قانون سوابق فرد مورد استناد قرار می گیرد و شاکیان باید دلایل خود را برای ایراد اتهام ذکر و اثبات کنند
  • پریچهر نصیری US ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    9 2
    این خانم - مری- در تسخیر سفارت شرکت داشت حالا نورچشمی ها یش در خارج خوش می گذرانند. شما صبر مردم را تست میکنی؟
  • بهروز IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    8 4
    از سعید طوسی چه خبر؟
    • محمد IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      6 2
      خطا خطاست از هر کسی سر بزند. بس کنید سعید طوسی چون رانت نیست چرا اورا جلو هر گند مسئولین علم می کنید
    • GB ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      6 2
      در حال ارشاد است.
  • مهری IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    5 2
    اصولگرا قدیم ها معنی اصولگرا میداد. چند سالیه ک شده هوچی‌گری. ماسک اسلام زدن و پشت ماسک اسلام همه توصیه های اخلاقی اسلام را زیر پا می‌گذارند.