وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بزرگ‌ترین نگرانی ما این است که با عدم رعایت فاصله‌گذاری‌ها و پروتکل‌ها، دوباره گرفتار پیک‌های ویروس کرونا شویم. درنتیجه از مردم می‌خواهیم امسال در تعطیلات عیدفطر سفر نروند.

سعید نمکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی امروز پس از برگزاری نشست تله کنفرانس با ۵ کشور عرب همسایه و غیرهمسایه، در جمع خبرنگاران گفت: خیزهای جدید ویروس کرونا در برخی استان‌ها مثل خوزستان به علت رعایت نشدن فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی است. از مردم خواهش می‌کنم که در تعطیلات عید فطر هم مانند همراهی‌های قبلی رعایت کنند و سفر نروند. چون سفرهای جدید به معنی ابتلای جدید است.

وی بیان کرد: جمعیتی از کشور که هنوز به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا نشده، در خیلی از جاها بالای ۹۰ درصد است و اگر اتفاق جدیدی بیفتد و این گرفتاری باعث خیز جدید بیماری در کشور شود، مهار آن برای ما بسیار نفس‌گیر است.

نمکی ادامه داد: اگر افراد برای خوش بودن به سفر می‌روند، مدت طولانی این بیماری را به همراه می‌آورند و همه نیز از این بستر سالم بیرون نخواهند آمد. بنابراین خواهش ما این است که مردم به سفر نروند و کسی از استان‌های قرمز بیرون نیاید و کسی هم به این استان‌ها وارد نشود.

وی تاکید کرد: این تصور که بیماری با گرم شدن هوا مهار می‌شود هم خیال بسیار بیهوده‌ای است.

  • هم‌فکری کرونایی با پنج کشور عرب همسایه

وزیر بهداشت در ادامه صحبتش به نشست تله کنفرانسی با همتایانش در ۵ کشور عرب شامل یمن، قطر، امارات متحده عربی، کویت و عمان اشاره کرد و اظهار کرد: در این نشست موارد مختلفی مطرح و گزارشی از وضعیت کرونا در آن کشورها و ایران ارائه شد.

وی افزود: افتخارهای ارزنده جمهوری اسلامی ایران در زمینه مدیریت بیماری‌ها به اطلاع این کشورها رسید و از کشور قطر نیز به خاطر همکاری‌ها در رساندن تجهیزاتی مثل ماسک در طول این بازه زمانی تشکر ویژه کردیم.

نمکی اضافه کرد: همچنین اعلام آمادگی کردیم که در زمینه مدیریت بیماری و تحقیقات گسترده و پروژه‌های علمی با این کشورها همکاری کرده و نتایج را منتقل کنیم.

همچنین برای گسترش روابط تجاری با کشورهایی مثل کویت، عمان، قطر و عراق اعلام آمادگی کردیم که بتوانیم روابط تجاری بهتری را در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال آنها در مرزها داشته باشیم.

کد خبر 513794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلامتی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    جناب وزیر بهداشت خیلی ها برای سفر برنامه ریزی کردن و خیلی ها هم راه افتادن باید تردد بین استانی بسته بشه تا دیر نشده