سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت تا فردا پنج‌شنبه اول خرداد ماه در پنج استان هشدار داد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی آورده است: رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، بعد ازظهر امروز ۳۱ اردیبهشت ماه برای شرق چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی اصفهان، غرب یزد، شمال شرق فارس و نیمه شمالی کرمان و فردا برای نیمه شرقی فارس، مناطق دامنه‌ای در مرکز استان کرمان پیش‌بینی‌ می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، وقوع سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و دره‌ها و رخداد تگرگ و صاعقه دور از انتظار نیست بنابر این نسبت به اجتناب از هرگونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از هرگونه فعالیت کوهنوردی، ممانعت از جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب، روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی و محافظت از دام‌ها در مراتع دامپروری توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشداری دیگر در سطح نارنجی از افزایش ارتفاع موج خبر داد. بر این اساس از اواسط روز شنبه وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریای خزر آغاز می‌شود که متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۲.۵ متر را تا دوشنبه در پی دارد.

در این شرایط ممانعت از هر گونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شنا کردن در دریا و ممانعت از انجام فعالیت‌های شیلاتی، محدود کردن انجام فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

کد خبر 513650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha