مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان گفت: یک هزار نفر در سال ۹۸ از خدمات این مرکز استفاده کردند و ۹۰ درصد این افراد موفق به اخذ گواهینامه مهارتی شدند.

طرح مهارت‌آموزی زنان در سکونتگاه‌های غیررسمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سمیرا خلیل نژادی اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان در سال ۹۸ به تعداد یک هزار و ۴۰ نفر، معادل ۱۲۸ هزار نفر ساعت آموزش ارائه کرد.

وی افزود: این مرکز در سال گذشته موفق به برگزاری ۵۳ حرفه آموزشی در حوزه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر شد که از این تعداد در ۱۰ حرفه آموزشی برای نخستین بار کار آموزشی انجام شد. 

خلیل نژادی ادامه داد: عروسک دوزی روسی، قلاب بافی، تابلو برجسته، برجسته کاری و نقاشی روی مس، نقاشی رنگ و روغن، تزیین کیک، آشپزی غذاهای ترکیه‌ای و دوزندگی لباس شب و عروس از جمله آموزش‌های جدید است.

وی اضافه کرد: با توجه به بیکاری حاکم بر جامعه می‌توان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی را یکی از نیازهای امروز دانست زیرا نقش مهارت‌آموزی در کنار آموزش‌های تئوری دانشگاه‌ها به نوعی هدایت‌کننده چرخه تولید است.

خلیل نژادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مهارت‌آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد، می‌توان مهارت آموزی را عامل ایجاد اشتغال دانست. 

وی تصریح کرد: این مرکز با شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از اسفندماه ۹۸ با شعار آموزش تعطیل نیست اقدام به آماده‌سازی محتواهای آموزشی الکترونیکی کوتاه‌مدت کرد. 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان استان سمنان گفت: آموزش‌های مجازی در بخش‌های صنایع دستی، صنایع غذایی، صنایع چوب، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، رایانه و طراحی ارائه می‌شود که تمامی محتواها به صورت رایگان در فضای مجازی و کانال فضای مجازی مرکز با عنوان «مهد ارتقاء مهارت بانوان» منتشر می‌شود.

مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران دامغان دارای هشت کارگاه آموزشی صنایع چوب، صنایع دستی، صنایع غذایی، رایانه، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنایع بافت، طراحی و دوخت است که در ۶۴ حرفه فعال، آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

کد خبر 513547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha