ویروس کرونا همه نقاط بدن، حتی رگ‌ها را نیز دربر می‌گیرد. سیگاری‌ها از ریسک بالاتری برخوردارند. تجمعات بزرگ باید همچنان ممنوع بماند.

کرونا جدید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت جدید ترین اطلاعات و داده‌ها درباره ویروس کرونا را منتشر کرد.

در اعلامیه منتشره سازمان جهانی بهداشت اطلاعات دریافتی در باره ابتلا به کروناویروس و شیوع این بیماری و روش های مقابله با آن صحبت شده است که به قرار ذیل است:

- درجه حرارت بدن هیچ تاثیری بر فعالیت ویروس کرونا ندارد.

- درباره بیماری کرونا ریسک به صفر نمی‌رسد اما باید به حداقل ریسک رسید تا فاصله‌های اجتماعی  برداشته شود.

- در خصوص عدم تاثیر گرمی هوا نیز نتایج تحقیقات به قطعیت نرسیده‌اند.

- سیگاری‌ها هم بیشتر مبتلا به بیماری می‌شوند و هم بیشتر جان خود را از دست می‌دهند، چراکه هم سیگار و هم کرونا دستگاه تنفسی را درگیر می‌کنند.

- محدودیت‌ها باید به صورت مرحله‌ای و دقیق با رعایت مواردی همچون سیستم انجام تست، پیدا کردن بیماران، تحت نظر گرفتن افراد در تماس با فرد کرونا مثبت و نیز قرنطینه کردن برداشته شود، در غیر این صورت بازگشت صعودی بیماری ناچار خواهد بود.

- ویروس کرونا در همه ارگان‌های بدن فرد مبتلا وجود دارد، حتی در رگ‌ها.

- علت شیوع بالا کرونا در بعضی از کشورها تازه آغاز شدن اپیدمی در آنجا و انجام تست بیشتر است.

- در خصوص تاثیر داروهای موثر برکرونا مانند «کلروکلین» و «رمیدیسیویر» نتایج قطعی تحقیقات تا چند ماه دیگر مشخص خواهد شد.

- کاهش فاصله‌های اجتماعی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در بعضی از کشورها به تدریج آغاز خواهد شد اما تجمعاتی مانند سالن‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها همچنان محدود و بسته خواهند ماند.

- دلیل تفاوت اپیدمی در کشورهای مختلف یا حتی تفاوت در مناطقی در یک کشور تجمعات بیشتر و کمتر رعایت کردن بهداشت است که به شیوع و گسترش بیشتر بیماری کمک می‌کند.

- تعداد افراد حاضر در یک خانواده نیز بر روی شیوع بیماری تاثیر می‌گذارد و درصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی و تحرکات جمعیتی بر گسترش اپیدمی موثر است.

- همچنان بر رعایت  اقدامات بهداشتی و فاصله گذاری به منظور کنترل بیماری تاکید می‌شود.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

کد خبر 513466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha