معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از انجام ۲ عملیات در خصوص شناسایی اعضای ۲ شرکت هرمی و دستگیری ۲۹ نفر در تهران خبر داد.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: چندی پیش گزارشی در خصوص اینکه شرکتی در حال عضوگیری برای خرید و فروش لوازم و پرداخت پورسانت است به پلیس ارائه شد. این شرکت مدعی بود که هر فردی می‌تواند سرمایه گذار باشد. 

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و با شناسایی محل شرکت حوالی میدان پیروزی تحقیقات پلیسی آغاز شد گفت: با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد که دو نفر با افتتاح شرکتی بدون مجوزهای قانونی در حال عضو گیری و پرداخت پورسانت است به طوری که هر فرد با پرداخت ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عضو این شرکت می‌شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در دیگر تحقیقات پلیس نیز مشخص شد که تاکنون ۲۸ نفر عضو این شرکت شدند که از این تعداد ۷ نفر خانم و ۲۱ نفر آقا هستند. همچنین سایر بررسی‌ها نیز مشخص کرد که دو عضو اصلی این باند به شیوه و شگرد شرکت‌های هرمی در حال عضوگیری هستند.

سرهنگ کارآگاه تقی‌پور گفت: با هماهنگی‌های قضائی هر دو عضو اصلی این شرکت به همراه سایر اعضای این باند دستگیر و پس از بازجوئی های تکمیلی به دادسرا ناحیه ۳۱ معرفی شدند.

به گفته وی، دو عضو اصلی این شرکت با صدور قرار قانونی مناسب به زندان معرفی و سایر اعضای این شرکت با قرار کفالت آزاد شدند.

وی در ادامه با اشاره به پرونده مشابه دیگر و دستگیری یکی از اعضای یک شرکت هرمی گفت: پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری خانمی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران بزرگ از مفقود شدن برادرش به نام وحید-۲۸ساله خبر داد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت درباره جزئیات این پرونده گفت: شاکی به کارآگاهان این پلیس گفت، برادرش حدود چهار ماه پیش برای استخدام و کار در پایتخت به دعوت یکی از دوستانش به تهران آمده است و یک هفته بعد از مراجعه طی تماس تلفنی مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال را به عنوان ضمانت، حسن انجام کار و هزینه رهن ملک در خواست کرده است که خانواده این مبلغ را به حسابش واریز کرده‌اند. 

سرهنگ کارآگاه تقی‌پور با بیان اینکه پس از واریز مبلغ ارتباط وی با خانواده‌اش قطع شده است گفت: بر اساس اطلاعاتی که خانواده در اختیار پلیس قرار دادند، او طی این مدت فقط هرازچند گاهی با تلفن همراه تماس گرفته، سپس گوشی خود را خاموش می‌کرده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان ایتکه تحقیقات اولیه نشان می داد، مفقود شده در حال همکاری با شرکت های هرمی است گفت: کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تحقیقات را برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز کردند و متوجه شدند او حوالی غرب تهران ساکن است.

سرهنگ کارآگاه تقی‌پور گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی، همچنین کارآگاهان متوجه شدند که فرد مفقود شده حوالی خیابان جمهوری تردد دارد که با کنترل عبور و مرور افراد به این خیابان او را در خیابان جمهوری مشاهده و در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند. او پس از دستگیری اعتراف مرد که جذب شرکت هرمی کیونت شده و ۸۰۰ میلیون ریال را در شرکت سرمایه گذاری کرده است. در این مدت حق خروج از منزل و تماس با خانواده اش را نداشته و هر چند روز یک بار اجازه داشته با خانواده اش تماس بگیرد.

سرهنگ تقی پور در پایان اعلام گفت: متهم برای اخذ دستور قضائی به دادسرای ناحیه ۳۱تهران معرفی و تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر اعضای این شرکت و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

کد خبر 513430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha