مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: تمام توان خود را برای فراهم شدن زیرساخت و استقرار امکانات در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس به کار می‌گیریم و از این روند حمایت می‌کنیم.

روستا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مجید درویشی بیان کرد: در حال حاضر یکی از روستاهای خالی از سکنه اسدآباد به نام چشمه بید در شهرستان واقع در بخش پیرسلمان با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم احیاء شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد، استان همدان افزود: در حال حاضر جمعی از خانوارهای روستای خالی از سکنه حسین‌آباد در بخش مرکزی اسدآباد نیز خواستار بازگشت به دیار خود هستند که در این رابطه تمام توان خود را برای فراهم شدن زیرساخت و استقرار امکانات در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس به کار می‌گیریم و از مهاجرت‌های معکوس به روستاهای شهرستان حمایت می‌کنیم.

وی گفت: بخشی از زمین‌های مسکونی روستای حسین‌آباد به علت خالی از سکنه بودن به باغ تبدیل‌شده و برای جلوگیری از تخریب این باغ‌ها و تأمین زمین مسکونی نیازمند همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

فرماندار شهرستان اسدآباد  تصریح کرد: در همین رابطه برای بازگشت اهالی این روستا و روند شتاب مهاجرت معکوس قرار است ۷۰۰۰ متر از اراضی این روستا توسط بنیاد مسکن شهرستان تفکیک شود که در این راستا به همکاری منابع طبیعی نیز برای واگذاری بخشی از زمین از منابع ملی نیاز بوده تا با فروش این اراضی به اهالی، احداث و ساخت منازل مسکونی در این روستای خالی از سکنه آغاز شود.

درویشی ادامه داد: در حال حاضر این روستا از کلیه زیرساخت‌های لازم چون آب، برق و جاده برخوردار بوده و دارای کد آبادی است و همکاری ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط در بحث تفکیک و واگذاری زمین نقش مؤثری در بازگشت زندگی به این روستا خواهد داشت.

فرماندار شهرستان اسدآباد بیان کرد: در بخش پیرسلمان نیز هم‌اکنون در یک روستای دیگر به نام کاظم‌آباد برخی از اهالی خواستار بازگشت بوده که کد آبادی گرفته‌شده و پیگیر بررسی احیای این روستا نیز هستیم.

وی با اشاره به نقش مهم عمران و آبادانی روستاها در مهاجرت معکوس و احیای روستاهای خالی از سکنه گفت: امروزه توجه به امکانات و زیرساخت‌های روستایی و در کنار آن اشتغال و اقتصاد روستاها موجب آن بوده که با پدیده نوظهور مهاجرت معکوس مواجه باشیم که به قطع از این امر حمایت می‌شود.

درویشی در پایان با اشاره به بحث آیین ۴۰۰ ساله مغفول جشن شکر گذاری تالاب پیرسلمان اظهار کرد: از هر آنچه مربوط به آیین و میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد باشد، برای حفظ و ارزشمندی این آیین‌ها تلاش خواهیم کرد و از بحث پیگیری ثبت آیین ۴۰۰ ساله جشن شکر گذاری تالاب پیرسلمان در فهرست آثار ناملموس ملی کشور استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 513421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha