رییس پلیس پایتخت با اشاره به این که پلیس چند روزی است وارد موضوع احتکار خودرو شده است، گفت: در ۴٨ ساعت گذشته با کشف ۵ پارکینگ در شهر تهران، ۵۴٠ دستگاه خودرو که اکثرا محصولات ایران‌خودرو و سایپا هستند کشف شده است.

پارکینگ خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی با بیان این خبر گفت: این طرح با جدیت دنبال خواهد شد و قطعا با افرادی که طی این مدت این وسایل را خریداری و احتکار کردند، برخورد می‌شود.

وی در ادامه از دستگیری ۶٧٠ سارق و مالخر در سی و پنجمین مرحله از اجرای طرح رعد خبر داد و افزود: از دستاوردهای این مرحله از طرح، اجرای ٢٩١ حکم قضایی بود که طی آن ۶٧٠ سارق خودرو و منزل، مالخر و ... دستگیر شدند. این افراد در قالب ٢١ باند فعالیت می‌کردند و از آنها ٢١٧٠ اقلام سرقتی مردم کشف شد که ارزش آنها بیش از ۹.۵ میلیارد تومان است.

به گفته وی، در اجرای این مرحله از طرح، ١٨٢ دستگاه موتورسیکلت و خودروی سرقتی هم کشف شده که از این تعداد ١٠٩ دستگاه خودرو بوده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه به ٨٨٠ پرونده پلیسی رسیدگی شده و در مجموع سه قبضه سلاح جنگی و ٣۴ قبضه سلاح سرد کشف شده است، گفت: برخورد با مزاحمت‌های خیابانی و برخورد با موتورسیکلت‌های سنگینی که امنیت خیابان‌ها را به ویژه در شب مختل کرده بودند، در دستور کار بود که حدود ٣٩ موتورسیکلت و ١٣ دستگاه خودرو شب گذشته توقیف شدند.

وی افزود: با دستگیری ٣٨ قاچاقچی کالا ١۴۴ هزار انواع کالا کشف شد و با تشکیل ٣٠ پرونده در اختیار مراجع قرار گرفتند و حدود ٣ میلیارد ارزش کالای کشف شده است. همچنین ١٠٨ کیلو از انواع موادمخدر هم کشف شد.

فرمانده انتظامی پایتخت اضافه کرد: همچنین روز گذشته همکارانم در پلیس امنیت اقتصادی ٢٣ نفر دلال ارزی را دستگیر کردند که ٨٠ میلیارد ریال انواع ارز از این افراد کشف شد.

سردار رحیمی افزود: در کشفیات این مرحله، قرص‌های تقویتی بدنسازی که تقلبی و تاریخ گذشته نیز بودند کشف شد. در یک مورد از این کشفیات ۵.۵ میلیون عدد قرص‌هایی که تاریخ گذشته و فاسد بود در حال عرضه بود. ۳.۵ تن شیر خشک که اغلب فاسد شده بود نیز در میان کشفیات وجود داشت.

کد خبر 513229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha