مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان گفت: بعد از عید فطر، تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی استان منعقد خواهیم کرد تا ۱۲۰ مدرسه به همت فعالان اقتصادی در استان ساخته شود.

ساخت و ساز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه‌خبرنگاران جوان، سیدمحمد واعظی‌نژاد بیان کرد: سال ۹۸، ۳۲۸ کلاس درس مجهز به فضای آموزشی مناسب، تحویل آموزش و پرورش استان داده شد که امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد را به هزار کلاس درس رساندیم. تعدادی از آن‌ها را مهر امسال و باقی‌مانده این کلاس‌ها تا بهمن سال جاری، آماده‌سازی و تحویل آموزش و پرورش استان داده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به عملکردهای مدنظر، جهش ۵برابری نسبت به قبل داشته باشیم. تمامی مدارس خشت و گلی استان برچیده شدند و امسال ۴ هزار کلاس درس را با استانداردسازی به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز می‌کنیم.  

او بیان کرد: بعد از عید فطر پیش رو، تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی استان منعقد خواهیم کرد تا ۱۲۰ مدرسه به همت فعالان اقتصادی در استان ساخته شود.

واعظی‌نژاد گفت: امسال مشکل ۶۳۰ مدرسه استان در زمینه سرویس بهداشتی برطرف خواهد شد. ۶۲۹ سرویس بهداشتی که عمدتا در جنوب و شرق استان هستند باید ساماندهی شوند و نزدیک به هزار و ۹۶۰ سرویس بهداشتی دیگر هم نیاز به تعمیرات دارند که نزدیک به ۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی طی امسال در استان ساخته خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان ادامه داد: امسال با تامین اعتبار لازم، مدارس آسیب‌دیده از سیل، بازسازی و تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.  تعداد مدارس کپری‌ساز در جنوب استان قابل شمارش و پیش‌بینی نیستند چراکه با توجه به وقوع بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله و... اهالی آن مناطق به کمک آموزش و پرورش شتافته و با هزینه کمتر، همت به ساخت مدرسه کپری برای ادامه تدریس فرزندان خود می‌کنند.

واعظی‌نژاد گفت: همانطور در جنوب استان مدارس کپری به چشم می‌خورد، در شمال استان هم مدارس کانکسی داریم.  یکی از برنامه‌های مهم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اجرای عدالت آموزشی در سراسر استان است که بیشتر توجه ما هم، به مدارس شرق و جنوب استان است.

او بیان کرد: ۴ پروژه در بخش گلباف تا اول مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید که امید داریم با تحویل این پروژه‌ها، مشکل فضای آموزشی در این منطقه برطرف شود.

کد خبر 513151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha