مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تا پایان سال گذشته ۷۱۴ هزار و ۸۲ نفر در این استان کارت هوشمندملی دریافت کردند که این تعداد معادل ۸۵.۱۶ درصد از جمعیت واجدین شرایط است.

کارت ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید علی شفیعی سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: ۸۳۸ هزار و ۵۵۶ نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ۴۹ مرکز برای اخذ درخواست کارت‌های هوشمند ملی در استان زنجان دایر است، وی افزود: این مراکز شامل ۱۲ اداره، ۲ نمایندگی، ۱۱ ایستگاه پست، ۱۶ دفتر پیشخوان و ۸ ایستگاه سیار است.

شفیعی افزود: افرادی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند به مراکز و ایستگاه‌های کاری مراجعه کنند.  

کارت هوشمند ملی یا کارت ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، صادر می‌شود، این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده‌اند که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. اطلاعات درون کارت هوشمند ملی به‌صورت رمزنگاری شده نگهداری می‌شوند که خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.

کد خبر 513131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha