دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تاکنون ۳ میلیارد تومان در راستای گسترش موزه‌های استان هزینه شده است.

موزه‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید امین قاسمی افزود: صرف این هزینه شامل باشگاه افسران خرم آباد برای تبدیل به موزه سکه و مفرغ و خانه بیرجندی بروجرد به موزه نسخ خطی بوده و به زودی طرح‌های محتوایی نیز آماده بهره‌برداری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: این اداره کل با آزادسازی قسمتی از عرصه قلعه و مرمت ساختمان‌های قدیمی اطراف فلک الافلاک مانند باشگاه افسران قصد استفاده از بنا های فوق به عنوان موزه را دارد که این سازه مرمت شده و در حال تهیه طرح محتوایی جهت ایجاد موزه متناسب هستیم.

قاسمی در زمینه مرمت موزه های استان اظهار کرد: دردو سال گذشته اقداماتی در خصوص توسعه موزه‌های استان انجام شد که افتتاح فاز نخست موره افتخارالاسلام بروجرد، تهیه طرح محتوایی موزه نسخ خطی در بروجرد و کوشش برای اجرای فاز اول آن در سال‌ ۹۹ و نیز موزه مردم شناسی شهرستان سلسله نیز برای افتتاح مهیا شده بود که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا بهره‌برداری از این طرح‌ها محقق نشد.

این مسئول بر غنای فرهنگی و تاریخی در لرستان اشاره کرد و گفت: وجود اشیای تاریخی از غار کلماکره و مفرغ‌های لرستان که از شهرتی جهانی برخوردار هستند، موجب شده که موزه‌های استان از جذابیت خاصی برای گردشگران و بازدید کنندگان برخوردار باشند بطوری که سالانه بیش از ۳ میلیون نفر از این مجموعه‌ها بازدید می‌کنند.

وی افزود: در لرستان هفت موزه وابسته به اداره کل میراث فرهنگی، چند موزه به سرپرستی شهرداری و نیز موزه حیات وحش و شهرداری بروجرد فعال است.

قاسمی بیان کرد: ایجاد و راه‌اندازی باجه فروش بلیط الکترونیک مجموعه قلعه فلک‌الافلاک، شناسنامه‌دار کردن بیش از ۱۲هزار شی تاریخی موجود در گنجینه از جمله اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه توسعه موزه‌های استان است.

کد خبر 512888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha