رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس گفت: نهال‌های کوچکی که امسال به واسطه اجرای طرح‌های بیابانزدایی سر از خاک بیرون آورده بودند، به دلیل حجوم کرم شاخدار و ملخ‌های محلی از بین رفت.

بیابان زدایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کاظم صالح‌پور، امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار از عملیات هلالی آبگیر همراه با بذر پاشی که سال گذشته انجام شده بود و امسال نهال‌های کوچک سر از خاک بیرون آورده بودند در اثر حمله آفت کرم شاخدار و همچنین ملخ‌های محلی به کلی نابود شد.

وی افزود: این طرح بیابانزدایی در منطقه محافظت شده مظفری که حیات وحش منطقه به شمار می‌رفت اجرا شده بود و به همین دلیل امکان مبارزه شیمیایی با این آفات امکان‌پذیر نبود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس، خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی بند خاکی حوزه کال چهل(قنات بلده) خبر داد و گفت: در این پروژه ۳۰ هزار متر مکعب عملیات خاکریزی و ۱۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری خواهیم داشت.

صالح‌پور، ارتفاع این سازه خاکی را ۷ متر اعلام کرد که قابلیت استحصال حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب رواناب را خواهد داشت.

وی یادآور شد: این بند خاکی تاثیر بسزایی برای کاهش و جلوگیری از خسارت سیل به اراضی و تاسیسات شهری و روستایی پایین دست خواهد داشت.

صالح‌پور با تاثیر مثبت این سازه بر ذخیره سفره‌های زیرزمینی و افزایش دبی قنات بلده و سعدآباد اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ هزار خانوار از مزایای این سازه بهره‌مند می‌شوند.

وی، اعتبار این پروژه را یک میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این اعتبار از محل صندوق توسعه به مبلغ یک میلیارد تومان تامین شده است و عملیات اجرایی آن تا دو ماه آینده به پایان می‌رسد.

کد خبر 512846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha