دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

نایب‌رئیس انجمن خرما استان هرمزگان از بلاتکلیفی ۳۵۰۰ تن خرما در سردخانه‌های استان هرمزگان خبر داد.

خرما

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر سجاد دهقانی با اشاره به مشکلات پیش روی در بخش فروش خرما در استان بیان داشت: خرما به‌عنوان یک محصول استراتژیک و صادراتی باارزش افزوده قابل‌ملاحظه استان هرمزگان به‌حساب می‌آید که در سال‌های اخیر با توجه به تمرکز دولت در ارزآوری از طریق صادرات غیرنفتی به‌ویژه محصولات کشاورزی توجه ویژه‌ای نسبت به آن وجود دارد.

نایب‌رئیس انجمن خرما استان هرمزگان عنوان کرد: این محصول صادراتی زمینه اشتغال بسیار زیادی را هم به‌صورت مستقیم و هم غیرمستقیم در روستاها و شهرهای استان ایجاد کرده است که خود باعث اشتیاق در ساکنین روستاها و جوانان در عدم مهاجرت به شهرهای بزرگ‌شده است.

دهقانی بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۰۰ تن خرما در سردخانه‌های استان بلاتکلیف مانده است، مشکلاتی نظیر عدم دسترسی به بانک اطلاعاتی دقیق در خصوص میزان خرمای ذخیره‌شده، خرید خرما از سایر استان‌های دیگر، بسته شدن مرزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، عدم وجود استاندارد و شیوه‌نامه‌ای خاص در فرآیند نرخ‌گذاری خرما، وجود برخی شرایط سخت گیرانِ در صدور مجوز عرضه در بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دوران شیوع ویروس کرونا و... باعث ماندن خرما در سردخانه‌های استان شده است.

وی تأکید کرد: الزام دستگاه‌های دولتی در خرید خرما و تشویق کارمندان به سمت مصرف خرما و همچنین ساده‌سازی فرآیند واردات در مقابل صادرات خرما و ایجاد کنسرسیوم خرما در استان وضعیت کنونی این محصول را سامان می‌دهد که امید است بتوانیم با همکاری و مساعدت مسئولان وضعیت فروش محصول خرما را در استان ساماندهی کنیم.

کد خبر 512744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha