مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای زنجان از بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه با رعدوبرق شدید، گاهی با رگبار باران و احتمال وقوع تگرگ، مواجه خواهدشد.

رعد و برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رسول همتی دوشنبه ۲۹ اردیبهشت افزود: این وضعیت جوی تا روز پنجشنبه یکم خردادماه تداوم داشته و اغلب مناطق استان زنجان را نیز فرا خواهد گرفت.  

وی به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و اظهار کرد: آسیب به تأسیسات شهری و روستایی و خطوط انتقال نیرو به سبب وقوع متناوب رعدوبرق‌های شدید، محتمل است.

همتی به مردم توصیه کرد، از حضور در فضاهای باز، ارتفاعات و مجاورت سازه‌های فلزی مرتفع پرهیز کنند و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از رعدوبرق نیز به عمل آید.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ‌داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت کمینه و بیشینه دمای هوا در خیرآباد ۷ و ۲۴، سجاس ۸ و ۲۶، دانشگاه زنجان ۹ و ۲۶، زرین رود ۹ و ۲۷، فرودگاه زنجان ۹ و ۲۵، صائین قلعه ۹ و ۲۶، زنجان ۹ و ۲۶، قیدار ۹ و ۲۴، خرمدره ۱۰ و ۲۵، ابهر ۱۰ و ۲۵، نیک پی ۱۰ و ۳۰، گرماب ۱۱ و ۲۷، پری ۱۱ و ۲۷، حلب ۱۱ و ۳۰، دندی ۱۱ و ۲۹، آببر ۱۱ و ۲۷، چورزق ۱۳ و ۲۸، گیلوان ۱۳ و ۲۸ و ماهنشان ۱۴ و ۳۱ درجه سانتیگراد ثبت شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به‌صورت شبانه‌روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به‌طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به‌صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

کد خبر 512735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha