مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: این مراکز آموزش دینی که به دلیل شیوع ویروس کرونا از اواسط اسفندماه سال ۹۸ تعطیل شده بودند، بعد از ماه مبارک رمضان بازگشایی می‌شود.

حوزه علمیه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم سپاسی» دوشنبه ۲۹ اردیبهشت افزود: حوزه‌های علمیه استان با رعایت تمهیدات و الزامات بهداشتی در مقابله با گسترش ویروس کرونا و هماهنگی با دانشگاه علوم‌پزشکی استان بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان فصل امتحانات حوزه‌های علمیه است که به صورت حضوری و با نظارت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی بیان کرد: زمان ثبت‌نام حوزه‌های علمیه از اوایل اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز شده و با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های آمد و شد این فرآیند تا پایان تابستان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سپاسی اظهار کرد: ۴۵۰ طلبه حوزه‌های علمیه این استان در مقابله با گسترش ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف مشارکت گسترده داشتند.

وی اضافه کرد: شمار قابل توجهی از طلاب و روحانیان این استان به صورت داوطلبانه به عنوان پشتیبان کادر درمانی به بیمارستان‌های مختلف استان اعزام شدند و خدمات ماندگاری از خود به جا گذاشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: آیین غسل و کفن جان‌باختگان ناشی از بیماری کوید ۱۹ یکی از مهمترین دغدغه‌های علما و مردم بود که شماری از روحانیان به صورت داوطلبانه به آرامستان‌های استان رفته و به این مهم پرداختند.

بیش از پنج هزار طلبه زن و مرد در ۲۸ حوزه علمیه استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

کد خبر 512722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha