مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: پیرو تفاهم انجام شده با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در سال ۹۹ پژوهش‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف این اداره کل انجام می‌شود.

میراث فرهنگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، فریدون فعالی افزود: همزمان با گرامیداشت هفته میراث فرهنگی، فصل جدیدی از همکاری‌های پژوهشی این اداره کل با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور آغاز می‌شود.

او اظهار کرد: پیرو تفاهم انجام شده با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در سال ۹۹ پژوهش‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، هنرهای سنتی و صنایع دستی، زبان و گویش و مرمت آثار تاریخی انجام می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته پژوهش‌های ارزشمندی در حوزه‌های یاد شده انجام شده که با توجه جدی وزارت میراث فرهنگی به کرمان این پژوهش‌ها در سال ۹۹ تکمیل خواهد شد.

فعالی ادامه داد: استان با گستره جغرافیایی خود از قابلیت‌های فراوانی در حوزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و گویش برخوردار است. پژوهش‌های مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی و دانشگاه توبینگن آلمان از جمله پژوهش‌های ارزنده انجام شده در حوزه باستان‌شناسی جنوب کرمان است که به مدت ۶ فصل انجام شد.

کد خبر 512363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha