چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

گروه سیاسی: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد که نمایندگان مجلس از تذکر خود به وزیر اطلاعات برای برخورد با سید محمد خاتمی به خاطر اظهارات منتسب به وی درباره شیوه صدور انقلاب، منصرف شده‌اند.

روز سه‌شنبه تذکری با امضای ۷۷ نماینده مجلس تقدیم هیات‌رئیسه شد که نمایندگان در این تذکر از وزیر اطلاعات خواسته بودند با سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری سابق به خاطر ایراد سخنانی در گیلان برخورد کند.

این تذکر قرار بود که در صحن علنی مجلس قرائت شود. اما انتشار متن سخنرانی سید محمد خاتمی در بیست و دومین نشست ماهانه بنیاد باران توسط محمدرضا تابش، دبیر فراکسیون اقلیت مجلس و در پی آن انصراف تعدادی از نمایندگان از امضای خود باعث شد تا تذکر ۷۷ نماینده قرائت نشود.

تذکر در مجلس

با وجود این قرائت نشدن تذکر مذکور، باعث اعتراض مهدی کوچک‌زاده که بانی جمع آوری امضا برای این تذکر بود، شد.

نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با همشهری تاکید کرد قرائت نشدن تذکر از تریبون مجلس به معنای بازپس‌گیری امضا از سوی نمایندگان نیست.

توضیحات خاتمی

از سوی دیگر سید محمد خاتمی در بیست و دومین نشست بنیاد باران به ارائه توضیحاتی درباره سخنرانی خود در جمع دانشجویان گیلان پرداخت که متن این سخنرانی در مجلس منتشر شد.

رئیس‌جمهوری سابق با اشاره به اینکه هیچ نگرانی از تخریب‌ها ندارد و این تخریب‌ها در آینده افزون‌تر خواهد شد، گفت: من مطلبی را مطرح کردم که متأسفانه بعد ایجابی آن کمتر مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: اینکه تصور شود، جمهوری اسلامی می‌خواهد انقلاب خود را با اسلحه صادر کند، هم خلاف واقع و هم جفا به امام(ره) است. بنده به‌عنوان کسی صحبت می‌کنم که از اول تا آخر، در متن جریانات بوده‌ام و سال‌ها مسئولیت رسمی داشته‌ام. اصلا نظر امام(ره) در مورد صدور انقلاب و نحوه تعاملی که باید با جهان داشته باشیم، روشن است و این مسئله بیان هم شده است. عین همین سیاست، سیاست رهبری امروز کشورمان است.

کد خبر 51227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز