مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام آخرین مهلت انتخاب نحوه مدیریت سهام عدالت را ۸ خرداد ۹۹ اعلام کرد و گفت: جاماندگان سهام عدالت و تازه‌متولدها نگران نباشند. دولت با تشکیل کمیته‌ای در حال بررسی و چاره‌اندیشی است.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با آزادسازی سهام عدالت به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور رفاه حال مردم و  رونق اقتصادی در زندگی آنها و مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی، بعضی از مردم در مورد نحوه مدیریت سهام عدالت و رفتار با آن سوالات زیادی دارند که در این باره با مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام، غضنفر آرام قدرت فیض‌اللهی، گفت‌وگویی انجام دادیم.

قدرت فیض‌اللهی در ابتدا به چگونگی ایجاد سهام عدالت اشاره کرد و گفت: بر طبق فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری در مورد اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام عدالت تعریف شد و اخیراً ایشان فرمان داده‌اند که سهام عدالت آزادسازی شود. دولت نیز در همین راستا مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به مبلغ هر برگه سهام عدالت اظهار کرد: برگه سهام عدالت برای برخی افراد یک میلیون تومان و برای برخی افراد ۵۳۲ هزار تومان است. در ابتدای طرح توزیع سهام عدالت تا سقف یک میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان به هر خانوار پرداخت می‌کردند. با توجه به اینکه طی این مدت ۱۰ سال، سود سالانه داده شده، سهام عدالت را به ۲ بخش تقسیم کرد. به اقشار ضعیف و تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد یک میلیون تومان تعلق گرفت و به کارمندهای دولت عموماً ۵۳۲ هزار تومان تعلق گرفت.

قدرت فیض‌اللهی گفت: فعلاً امکان افزایش یک میلیون تومان وجود ندارد. بعضی از ۳۶ شرکتی که این سهام‌های عدالت در آنها سرمایه‌گذاری شده، با توجه به وضعیت اقتصادی، تولید، اشتغال، ترازنامه، سوددهی شرکت، میزان سودشان افزایش خواهد یافت، اما بهتر است دست به سهام خود نزنند تا چند سال آینده شرایط سوددهی بهتری پیدا کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اظهار کرد: آخرین مهلت انتخاب نحوه مدیریت سهام عدالت ۸ خرداد ۹۹ است. مردم می‌توانند با انتخاب روش مستقیم، سهام عدالت خود را مدیریت کنند. مردم می‌توانند روش مدیریت سهام را به ۲ صورت مستقیم یا غیرمستقیم انتخاب کنند. در صورت انتخاب روش آزادسازی مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام به صورت مستقیم و بدون واسطه دولت و صندوق‌ها انجام می‌شود و خرید و فروش صورت می‌گیرد.

 فیض‌اللهی با اشاره به تدابیر دولت برای آزادسازی سهام عدالت افزود: در صورتی که سهام‌داران روش مستقیم را انتخاب نکنند، به صورت خودکار سیستم روش مدیریت غیرمستقیم را برای این افراد انتخاب خواهد کرد.

وی در پاسخ به اینکه اگر کسی نیاز به این پول داشته باشد و بخواهد سهامش را بفروشد گفت: کسی که به پول سهامش نیاز دارد می‌تواند سهام خود را بفروشد و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با اشاره به سهام‌دارانی که فوت کرده‌اند افزود: کسانی که برگه‌های سهام عدالت داشته‌اند و فوت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به دادگاه صالحه دادگستری، با ورود به بحث انحصار وراثت، وضعیت سهام خود را مشخص کنند.

 فیض‌اللهی بیان کرد: پیش از این سهام عدالت توسط تعاونی‌های زیر نظر وزارت اقتصاد انجام می‌گرفت. هنوز صندوق‌های استانی می‌توانند امانتدار سهام مردم باشند. ولی مردم می‌توانند مدیریت سهام خود را به صورت مستقیم و بدون وساطت صندوق‌ها مدیریت کنند.

وی اظهار کرد: سهام عدالت در سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ پرداخت شده است، و سود سال ۹۸ نیز تا روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: برای کسانی که قبلاً از قلم افتاده‌اند و ثبت‌نام برای سهام عدالت نکردند یا جزو اقشار ضعیف جامعه هستند، فرزندان تازه به دنیا آمده دارند، هنوز دولت راهکاری پیش‌بینی نکرده است، ولی کمیته‌ای تشکیل داده تا موارد این چنینی را ساماندهی کند. تاکنون این کمیته به نتیجه نهایی نرسیده است.

کد خبر 512122

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی نصاری IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    1 0
    سهام عدالت