رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به قاچاق گسترده داروهای ایرانی به خارج از کشور، درباره استفاده شرکت‌های داروسازی از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو توضیح داد.

محمدرضا شانه ساز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برگزاری جلسات توسعه صادرات توسط این سازمان با حضور نمایندگان انجمن‌ها و فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: این جلسات به‌ منظور بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی در حوزه کالاهای سلامت‌ محور برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت‌های تولیدی زیرساخت‌های لازم را برای تولید اقلام مورد نیاز مبارزه با کرونا ایجاد کرده و به دستاوردهای خوبی رسیده‌اند، انتظار دارند که مجوز صادرات به آنها داده شود.

معاون وزارت بهداشت ادامه داد: حسب اظهار شرکت‌های صادرکننده دارو، یکی از مسائل شرکت‌های داروسازی این است که به دلیل استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی باید عواید حاصل را به صندوق نیمایی واریز کنند که به دلیل مشکلات در محاسبه و انتقال ارز از خارج به داخل کشور با مشکلات جدی در این زمینه روبرو بوده و در عوض شاهد خروج غیرقانونی و قاچاق گسترده داروهای ایرانی به خارج از کشور هستند. همچنین به دلیل نگرانی از کمبود دارو معمولا اداره کل دارو مجوز صادرات را نمی‌دهد که موجب از دست دادن بازارهای صادراتی داروهای ایرانی به نفع رقبای خارجی شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به توجه ویژه این سازمان به حل مشکلات فعالان و تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: مقرر شد تولیدکنندگان برای تولید داروهای او.تی.سی و سایر داروها و تجهیزاتی که از ارز نیمایی استفاده می‌کنند نباید محدودیتی برای صادرات داشته باشند؛ چراکه در شرایط حاضر کشور بیش از همیشه به توسعه صادرات غیرنفتی و ارز حاصل از آن نیاز دارد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: صادرات ماسک N95، لباس‌های ایزوله، مانیتور و محلول ضدعفونی ‌کننده، آزاد شده است و با همکاری وزارت صمت صادرات به کشورهایی که درخواست دارند، تسهیل خواهد شد.

کد خبر 512078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیامک IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    جناب شانه ساز چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . بیماران خاص و سرطانی کمبود دارو دارند ' برای نمونه در به در دنبال آمپول دیفرالین اس آر ۱۱/۲۵ سه ماه تزریق می گردم خارجی که هیچ ' چرا ایرانی آن نایاب است؟ لطفا رسیدگی شود.