شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

استاندار اردبیل گفت: اعتبار پروژه عظیم راه‌آهن اردبیل در سال جاری ۳ برابر افزایش یافته تا آرام آرام شاهد تکمیل و راه‌اندازی این خط ریلی در استان باشیم.

راه‌آهن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر بهنام‌جو اظهار کرد: با توجه به وضعیت کشور، امسال با کاهش اعتبارات در سطح ملی و استانی روبه‌رو هستیم ولی سعی بر این است تا با جذب منابع از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهوری بتوانیم شرایط استان را متفاوت از سایر مناطق رقم بزنیم.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ برای پروژه راه‌آهن اردبیل ۲۵۰ میلیارد تومان از طریق بانک ملی و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی اختصاص یافت. امسال نیز هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه ریلی مصوب شده که نسبت به بودجه ۳۷۰ میلیارد تومانی سال قبل ۳ برابر و ۳۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استاندار اردبیل ادامه داد: از محل سفر رئیس‌جمهوری نیز جذب اعتبارات به جد پیگیری می‌شود که امیدواریم در ماه‌های آینده بخشی از این منابع جذب شود.

بهنام‌جو گفت: با اجتناب از شروع پروژه‌های جدید سعی بر این است تا پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های اقتصادی در دست اجرا با مشارکت سرمایه‌گذاران به سرانجام برسد تا اهالی استان از ثمره و نتیجه آن استفاده کنند.

وی بیان کرد: از محل منابعی که بانک‌های عامل برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته‌اند با ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه فاضلاب اردبیل شروع شده و علاوه بر آن فاضلاب نمین و پارس‌آباد نیز در کنار پایاب سد گیوی از محل این منابع عملیاتی خواهد شد.

بهنام‌جو افزود: با توجه به کاهش هزینه‌ها و شرایط کرونا بهتر است فرمانداران به جای مدیران استانی از پروژه‌های مناطق مختلف بازدید کرده و به شکل تصویری گزارشی از روند آن را ارائه کنند تا در مورد تزریق منابع اعتباری برای این پروژه‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی اظهار کرد: با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای ناموزون و ممانعت از تغییر کاربری‌ها ضرورت دارد طرح جامع دید و منظر شهرها تدوین شود تا از صدمه به اکوسیستم طبیعی و چشم‌اندازهای طبیعت اردبیل به ویژه کوه سبلان، ارتفاعات و چشمه‌سارها جلوگیری شود.

کد خبر 512045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha