شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

معاون فنی حفاظت محیط‌زیست هرمزگان از آتش‌سوزی در ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده گنو خبر داد و گفت: حدود ۱۰ هکتار از مراتع این منطقه دچار حریق شدند و آتش به کمک همکاران ما و نیروهای مردمی به‌صورت کامل مهار شد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، میثم قاسمی اظهار کرد: جمعه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۹۹ بخشی از مراتع ضلع شرقی منطقه حفاظت‌شده گنو دچار آتش‌سوزی شد.

معاون فنی حفاظت محیط‌زیست هرمزگان بیان کرد: طبق بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسد علت این آتش‌سوزی خشکی هوا باشد، با توجه به خشکی هوا در روزهای اخیر، آتش‌سوزی‌هایی در مراتع و باغ‌ها چند منطقه دیگر از سطح استان نیز اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: آتش‌سوزی در ارتفاعات حدود ۹۵۰ متری شرق منطقه حفاظت‌شده گنو اتفاق افتاد و حدود ۱۰ هکتار از مراتع را درگیر خود کرد، شب گذشته همکاران ما در حفاظت محیط‌زیست منطقه و منابع طبیعی شهرستان بندرعباس به‌اتفاق جوامع محلی آتش را اطفا کردند. آتش در ساعت حدود ۱۲ شب به‌صورت کامل مهار شد و تعدادی از همکاران ما برای اطمینان کامل از اتمام آتش‌سوزی در منطقه مستقر شدند.

همچنین معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس نیز اظهار کرد: در روز گذشته به علت خشکی هوا آتش‌سوزی در ارتفاعات گنو اتفاق افتاد که به علت صعب‌العبور بودن منطقه امکان اعزام ماشین‌های آتش‌نشانی برای ما وجود نداشت.

حسن امینی زاده عنوان کرد: در این مواقع باید نیروهای مردمی ورود کرده و با قطع درخت‌هایی که احتمال دارد آتش به آن‌ها برسد و زنجیروار کل منطقه را در بربگیرد، از پیشروی آتش در سایر مناطق پیشگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته در اطراف روستای چهچکور، آبگرم خورگو، باغ‌های میناب و بسیاری مناطق دیگر نیز چنین آتش‌سوزی‌هایی گزارش ‌شده است.

کد خبر 512036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha