مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
۰ نفر

استاندار زنجان از تخصیص وام ۱۰ میلیون تومانی با بهره کم و شرایط آسان برای اصحاب رسانه این استان خبر داد و گفت: این تسهیلات که برای مقابله با آسیب‌های ناشی از کرونا به مطبوعات پیش‌بینی‌شده است، به‌زودی پرداخت خواهد شد.

نشست استاندار زنجان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فتح‌الله حقیقی شامگاه جمعه ۲۶ اردیبهشت در دیدار با اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان زنجان افزود: مدیری که رسانه در کنارش نباشد به درد نمی‌خورد، در سال ۹۷ در ارزیابی مدیرانی که در تکریم رسانه‌ها و ارباب‌رجوع خوب عمل کردند تنها ۲ مدیر توانستند از ۲۰۰ نمره ۱۰۰ نمره بگیرند.

وی در ادامه اظهار کرد: کسی که تخریب می‌کند، خبرنگار نیست، خبرنگار کسی است که هم انتقاد کند و هم راهکار ارائه دهد.

استاندار زنجان در ادامه به برخی از اقدامات انجام‌شده در استان اشاره کرد و گفت: در استان مسائلی از ۲۰، ۳۰ سال پیش لاینحل مانده بود که با تلاش زیاد حل‌شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به حل مشکل پسماند روی، مساله گاوازنگ، باغ شهرها و طرح سبزه‌میدان اشاره کرد.

حقیقی به سپردن مسئولیت به ۷۵ نفر از بانوان استان در دوره مدیریت خود اشاره کرد و افزود: ادارات موظف هستند ۲ نفر از جوانان شاغل در اداره خود را برای گذراندن دوره مدیریت به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معرفی کنند تا در آینده از این افراد در پست‌های مدیریتی استفاده شود.

وی به شیوع ویروس کرونا در استان و اقدامات انجام‌گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: انجام تست‌های سرپایی در استان برای اولین بار در کشور و غربالگری صوت گرفته باعث تحسین این استان از سوی سازمان جهانی بهداشت شد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد با فاجعه بزرگی روبرو می‌شدیم.

استاندار زنجان به راه‌اندازی واحدهای تولید مواد ضدعفونی، ماسک معمولی و ۹۵ N، دستکش و الکل در استان اشاره کرد و گفت: ما تولید الکل را در استان به سه برابر افزایش دادیم.

حقیقی گفت: بحث کرونا باعث شد تا اقدامات خوب دولت در استان در سال ۹۸ کمرنگ شود، او، به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: انتخابات برگزارشده بدون حاشیه بود و منتخبان و هیأت نظارت از برگزاری مطلوب این انتخابات قدردانی کردند و استان زنجان ازلحاظ میزان مشارکت مردم، استان هشتم کشور بود.  

در ادامه این نشست، مدیر خانه مطبوعات استان زنجان در سخنانی گفت: در زمان حاضر ۸۷ رسانه دارای مجوز در استان وجود دارد، استان زنجان ازلحاظ تعداد رسانه، کمترین رسانه‌ها را در میان استان‌های همجوار دارد ولی با بیشترین مشکلات  مواجه است.

یوسف ناصری خاطرنشان کرد: جنس مشکلات رسانه‌های استان با یکدیگر متفاوت است، مشکلات اقتصادی رسانه‌ها را بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر برشمرد و نشریات مکتوب بیشترین فشار اقتصادی را در این دوره تحمل می‌کنند که با ادامه این روند شاهد تعطیلی آن‌ها خواهیم بود.

وی به عدم درآمد نشریات اشاره کرد و گفت: عدم تخصیص آگهی‌های دولتی، حذف اشتراک نشریات توسط دستگاه‌های اجرایی، عدم سفارش گزارش عملکرد به نشریات توسط بخش دولتی و خصوصی، ازجمله مشکلات رسانه‌های مکتوب استان است.

مدیر خانه مطبوعات استان عدم درک مشکلات رسانه‌های استان توسط برخی مدیران اجرایی و مدیران روابط عمومی، عدم پاسخگویی مدیران به مطالب منتشرشده در رسانه‌ها و عدم رعایت عدالت در توزیع آگهی‌ها دولتی، را از موانع پیش روی رسانه‌های استان برشمرد و اظهار کرد: این در حالی است که در دیگر استان‌ها این مشکلات یا وجود ندارد یا در کمترین میزان خود است.

ناصری انتخاب معاون سیاسی امنیتی به‌عنوان رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان به‌عنوان رابط استاندار با خانه مطبوعات برای پیگیری و حل مشکلات رسانه‌های استان در بازه زمانی کوتاه را مطرح کرد که مورد موافقت استاندار قرار گرفت.

اختصاص درصدی از اعتبارات روابط عمومی‌های ادارات به رسانه‌های استان، دستور جلوگیری از انتشار نشریات داخلی برخی دستگاه‌ها و اختصاص هزینه آن به نشریات استان،  اشتراک گیری ادارات از نشریات، همکاری و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به رسانه‌های استان، مکلف کردن مدیران دستگاه‌های اجرایی به انتشار گزارش عملکرد خود در رسانه‌ها در هفته دولت، از دیگر خواسته‌های مدیر خانه مطبوعات از استاندار زنجان بود.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان زنجان نیز در این جلسه گفت: با وجود کارهای خوب انجام شده در حوزه اقتصاد، صنعت و تولید، حوزه فرهنگ مغفول مانده است، امیدواریم مشکلات این حوزه نیز با همیاری مسئولان مرتفع شده و مشعل مطبوعات خاموش نشود.

حسین نجاری گفت: در شرایط کرونایی یکی از آسیب‌پذیرترین مشاغل، مطبوعات بوده است و امروز بیش‌ازپیش نیازمند همراهی مسئولان است.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان افزود: بخش مهمی از امر مدیریت متکی به ارتباطات است، عدم ارتباط مدیران باعث شده تا مردم از عملکرد آن‌ها بی‌اطلاع باشند.

نجاری بااینکه هر رابطه‌ دوسویه‌ دروازه‌ای رو به روشنایی است، از استاندار زنجان خواست تا مدیران را مکلف به ارتباط با مطبوعات کرده تا از مجاری رسانه‌ای گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهند.

وی افزود: متأسفانه ترکش کم‌کاری مدیران به سینه‌ی استانداری اصابت می‌کند و انتظار می‌رود رویکرد مدیریتی این قبیل افراد اصلاح شود.

نجاری گفت: شبکه‌های اجتماعی رقیب جدی رسانه ملی هستند، امروز مطبوعات به‌طورجدی در این شبکه‌ها حضور دارند درحالی‌که مدیران به سهو یا به‌عمد از این ظرفیت برای بیان عملکرد خود استفاده نمی‌کنند.

وی به وضعیت معیشتی اصحاب رسانه استان به‌خصوص در بحث کرونا اشاره کرد و از استاندار خواست در کنار حمایت‌های قانونی مطرح‌شده از سوی خانه مطبوعات، با تخصیص وام کم‌بهره و با شرایط آسان، دست خبرنگاران و رسانه‌های استان را بگیرد.

کد خبر 511936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha