محمود عزیزی عضو فراکسیون ورزش مجلس در خصوص تبعات عدم رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی گفت، اگر می‌خواهند تعلیق کنند ،ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

محمود عزيزي

به گزارش همشهری آنلاین، اعتمال آنلاین در گزارشی نوشت، مبارزه با رقبای اسرائیلی مهم‌ترین چالش این روزهای ورزش ایران است؛ موضوعی که باعث شده برخی از ورزشکاران ایران نتوانند در مسابقات بین‌المللی نتایج مناسبی کسب کنند و در برخی از موارد هم ورزشکاران ایران به همین خاطر وادار به مهاجرت شده‌اند. تقریباً 2 سال پیش بود که رسول خادم، رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران، در نامه‌ای خطاب به مسئولان ورزش ایران اعلام کرد راهی برای این مشکل اساسی پیدا کنند تا از تعلیق احتمالی این رشته ورزشی جلوگیری شود. هر چند کشتی ایران تعلیق نشد، اما مشکلاتی که جودوی ایران با سعید ملایی و فدراسیون جهانی این رشته ورزشی در شهریورماه سال گذشته پیدا کرد موجب تعلیق جودوی ایران شد. حالا نماینده‌های مجلس دهم طرحی را به تصویب رسانده‌اند که می‌تواند ورزش ایران را دچار یک تعلیق گسترده کند.

نماینده‌های مجلس دهم در این طرح آورده‌اند که هر یک از فدراسیون‌ها موظف‌اند با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین‌المللی تدابیر لازم را برای جلوگیری از هرگونه مجازات و محرومیت‌های احتمالی ورزش اتخاذ کنند.

محمد عزیزی، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون ورزش مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تصویب این طرح در مجلس و تبدیل آن به قانون توضیح داد: جمهوری اسلامی رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسد. ما یک مباحث اعتقادی داریم و یک مباحث ورزشی. در مباحث اعتقادی ما چیزی به عنوان اسرائیل وجود ندارد. اسرائیل کشور نیست، ورزشکاران ایرانی با چه کسی باید مبارزه کنند؟ برای مثال یک کشتی‌گیر ایرانی با چه کسی باید کشتی بگیرد و تیم‌های فوتبال ایران با کدام تیم باید بازی کنند؟ وقتی چنین کشوری را به رسمیت نمی‌شناسیم، یعنی مسابقه ورزشی‌ای هم وجود ندارد. مباحث اعتقادی ما اجازه مبارزه با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس را نمی‌دهد و این تصمیم کاملاً درستی بود که مجلس گرفت.

این نماینده مجلس دهم در پاسخ این سوال که فدراسیون‌های ورزشی ایران چگونه می‌توانند از تعلیق ورزش ایران جلوگیری کنند، گفت: من نمی‌دانم فدراسیون‌های ورزشی چه ‌کار باید انجام دهند. این سوال را فدراسیون‌های ورزشی ایران باید پاسخ دهند. باز هم اعلام می‌کنم که مبارزه نکردن با ورزشکاران اسرائیلی بخشی از مباحث اعتقادی ماست. اگر من وزیر ورزش بودم، هیچ‌وقت اجازه نمی‌دادم ورزشکاران ایران با چیزی که به رسمیت نمی‌شناسیم مبارزه کنند.

او در پایان گفت: من راهکاری نمی‌دانم. حالا در این میان ورزش ایران تعلیق شود، چه ایرادی دارد؟ من اعتقادم این است که تعلیق شویم. ما که نمی‌توانیم از مباحث اعتقادی خودمان عدول کنیم. من نظرم این است که اگر می‌خواهند تعلیق کنند، این کار را انجام دهند.

کد خبر 511638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی GB ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    19 6
    تو چه نماینده ای هستی که راهکار ارایه نمیدی
  • حسام۸ IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    25 2
    با این حساب احتمال اينكه تعدادي ورزشکاران برن زیر پرچم ترکیه و آذربایجان هست
  • سارا CA ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    23 3
    راست میگه خوب، تعلیق کنن، از نون این که کم نمیشه، فقط تلاش و زندگی ورزشکارا به فنا میره. دیگه لطف کنین به ورزشکارانی که میرن نگین وطن فروش
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    14 2
    تو مثل اینکه تو فضا سیر میکنی .
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    12 2
    درفلسفه برای تفکر منطقی مراتبی مترتبت است که شامل تحلیل مساله،بررسی عوامل،جامع نگری و سعه صدر ، ارائه راه حل می باشد بر ما چه می گذرد که نماینده مجلس هم نمی داند در چه حالی است که در تصمیم سازی دخیل است ولی ارائه راه حل را به دیگران واگذار می کند لابد این بزرگوار هم احساس تکلیف نموده البته در جهت آباد کردن زندگی خود و اعوانش
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    18 2
    اگه فوتبال رو تعلیق کنند خیلی خوب میشه. با این پولی که تو فوتبال هزینه می شه که از بحرین هم می بازند اگر تو دانشگاه یا صنعت هزینه میشد الان خیلی اتفاقات خوبی می افتاد
  • NL ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    15 7
    اگر واقعا اسرائيل رو به رسميت نمي شناسند ، به طور واضح ، شفاف و صريح به همه دنيا اعلام كنند و در سايت وزارت امور خارجه هم به انگليسي به همه دنيا اتمام حجت كنند الان چهل ساله كه نيم بند و فقط براي خوراك داخل كشور صحبت ميشه كه اسرائيل رو به رسميت نمي شناسيم و حتي حاضر بيستيم به طور رسمي دشمن اعلام كنيمش
  • آرسان ایلامی US ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    15 5
    آفرین بر این نماینده . ورزش به چه دردی می خوره عقل سالم که در بدن سالم نیست
    • GB ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      2 3
      خودتی
  • Farid IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    11 1
    ببین کی شده نماینده!...میگه من نمیدونم باید چیکار کرد!...آخه تویی که قانون تصویب میکنی،درباره عواقبش میگی:نمیدونم!!!
  • GB ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    2 2
    اگر نمی دانی فدراسیون‌های ورزشی چه ‌کار باید انجام دهند چرا با آنها مشورت نکردی ؟
  • فرامرز IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 2
    این ها نمایندگان واقعی مردم نیستند. آقایی که تا به حال پنجاه مترندویده است چگونه میخواهد رنج فراوان یک ورزشکارکه 8سال بدون وقفه درسخت ترین شرایط را بسر برده بفهمد.