به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برخی از کاربران شبکههای اجتماعی در مطالبی عنوان کردهاند که شکسته شدن پایههای پُل در حال احداث محور جیرفت - عنبرآباد از عجایب تاریخ مهندسی به شمار میرود و نبود نظارت مهندس ناظر یا تبانی با پیمانکار در استفاده نکردن از مصالح کافی و با کیفیت عامل اصلی تخریب سازه پل شده است. این کاربران در مطلب خود از دستگاه قضا خواستهاند به این موضوع ورود کند.
اما محمد ساردوئی، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان به انتشار این مطلب در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این پُل توسط پیمانکار در حال احداث بوده و هنوز تحویل داده نشده است.
او وقوع چنین حوادثی در طرحهای عمرانی را یک امر طبیعی عنوان کرد و افزود: ممکن است دوباره در همین طرح یا طرحهای دیگری در حین کار، چنین حوادثی رخ دهد.
وی ادامه داد: هرگونه آسیبی توسط پیمانکار، اصلاح و بازسازی میشود و پس از پایان کار و تحویل آن، پیمانکار به مدت پنج سال در زمان بهرهبرداری کیفیت طرح را ضمانت میکند.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه پُل سرجاز هنوز در دست ساخت است، تصریح کرد: ۲ عدد از تیرهای بلند این پل در حین نصب بر اثر سهل انگاری عوامل پیمانکار با پاره شدن زنجیرهای جرثقیل آسیب دیده است.
وی بیان کرد: این اتفاق دلیلی بر بی کیفیت بودن سازه نیست، در تمامی طرحهای راهسازی از مصالح و روش کار در بازههای زمانی مختلف توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تستهای لازم گرفته میشود.
ساردوئی اظهار کرد: طراحی پُل و تمامی جزئیات طرح در زمینه مطالعات ژئو تکنیک، هیدرولیک و هیدرولوژی توسط کارشناسان متخصص انجام میشود.
وی به تشریح وضعیت پُل سرجاز پرداخت و گفت: در حال حاضر پیمانکار در حال ساخت دیافراگمهای تیرها برای مهار آنها بوده که فرآیندی زمانبَر، دقیق و فنی است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان به انتشار مطالب غیرواقع در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: همشهریان و کاربران شبکههای اجتماعی قبل از درج و انتشار هرگونه مطلب یا خبر در فضای مجازی به این اداره کل مراجعه و اطلاعات فنی را دریافت و بعد، قضاوت کنند.
وی اظهار کرد: این اداره کل حق پیگرد قانونی از طریق مراجع قضایی را برای خود محفوظ میداند.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را زیر پوشش دارد.
نظر شما