تنها ۱۳روز زمان باقی است تا منتخبان دوره یازدهم مجلس ردای نمایندگی را به تن کرده و با حضور در صحن سبز ساختمان بهارستان، بر کرسی‌هایی تکیه بزنند که دست‌کم یک‌سوم ساکنان فعلی‌اش به لطف نظارت شورای نگهبان و البته تفسیر اعضایش از نظارت استصوابی، با مُهر رد صلاحیت بر کارنامه‌شان از رقابت در انتخاباتی بازماندند.

محمدباقر قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد؛  حالا اصولگرایان مانده‌اند و کرسی‌هایی که برخی از آنها هم قدرت بیشتری دارند و هم اعتباری والاتر. از این‌رو در روزهای اخیر رقابت درون‌جناحی آنان چنان افزایش یافته که نه در خفا که علنا و در شبکه‌های اجتماعی یکدیگر را متهم به خروج از دایره «انقلاب» کنند، همانند واکنش حامیان محمدباقر قالیباف پس از انتشار خبر ائتلاف اعضای جبهه پایداری و حزب موتلفه با حامیان محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری سابق ایران برای دستیابی به کرسی ریاست مجلس.

  • کمیته ۷ نفره

ماجرا این‌بار از توییت علی خضریان، منتخب تهران برای حضور در یازدهمین دوره مجلس و ازجمله نیروهای جبهه پایداری در مجلس آینده شروع شد. او خبر از برگزاری «جلسه وفاق» و تشکیل «کمیته‌ای ۷ نفره» برای بررسی شرایط کاندیداهای اصلی ریاست مجلس و برنامه‌های آنان داد و یادآور شد که سیدمصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاجی بابایی، شمس‌الدین حسینی و البته علی نیکزاد پایبندی خود به این ساز و کار را اعلام کرده‌اند اما آنچه سبب شد این کمیته به‌منزله خداحافظی رسمی اعضای حزب موتلفه، جبهه پایداری و یاران احمدی‌نژاد با محمدباقر قالیباف و حمایت از او برای دستیابی به کرسی ریاست مجلس تلقی شود، تاکید خضریان بر عدم پذیرش سازوکار یاد شده ازسوی قالیباف بود، تاکیدی که البته با واکنش صریح و خشن یاران شهردار اسبق تهران در پارلمان همراه شد. خضریان اما در مقابل این واکنش‌ها سکوت نکرد و با تکذیب خروج ۳ خرده‌جریان اصولگرای حاضر در پارلمان، از فراکسیون «نیروهای انقلاب» که حالا بحث تغییر نامش به فراکسیون «مردمی انقلاب اسلامی» نیز مطرح است، نوشت: «وحدت میان نامزدهای ریاست مجلس یازدهم اتفاقی مبارک و از اهداف جلسه وفاق است.»

  • ائتلاف «هرکی» به «جز قالیباف»

توضیحات و نوشته‌های خضریان اما مقبول نیفتاد و الیاس نادریان، منتخب تهران که ازجمله نزدیکان شهردار اسبق تهران به شمار رفته، به تندی از این کمیته هفت‌نفره انتقاد کرد و نوشت: «آنها که مقابل شورای مرکزی فراکسیون و سازوکارهای روشن فرآیند وحدت در آن پرچم جدایی بلند می‌کنند، چگونه خود را منادی وحدت و انقلابی‌گری می‌دانند.»

پس از او نوبت به سیدمحسن دهنوی، دیگر منتخب تهران رسید. او که خود نیز وابستگی‌های غیرقابل انکاری به قالیبافی‌ها دارد و اولین نشست جوانان مجلس یازدهم را هم برگزار کرده، نوشت: «مجلس نیازی به پدرخوانده ندارد. قصه ریاست باید با همدلی و توجه به خواست و رای مردم در صحن فراکسیون اکثریت و مجلس مشخص شود.»

محمدصالح مفتاح، مدیرمسوول پایگاه خبری «فردا نیوز»، دیگر فردی بود که به این ائتلاف نانوشته تاخت و نوشت: «ائتلاف هرکی به‌جز قالیباف! اسم این فرآیند وحدت نیست.»

این انتقادها به تشکیل کمیته هفت‌نفره ازسوی احمدی‌نژادی‌ها، موتلفه‌ای‌ها و البته پایداری‌های حاضر در پارلمان یازدهم برای بررسی شرایط کاندیداهای ریاست مجلس پاسخی منطقی به‌همراه داشت که دست بالاتر را به آنان می‌داد و آن هم دعوت از قالیباف و عدم حضور او بود تا اینکه رضوی که ازجمله چهره‌های فرهنگی نزدیک به قالیباف محسوب می‌شود صراحتا این ادعا را رد کرد و نوشت: «کسب اطلاع کردم، ادعای دعوت از قالیباف برای حضور در این جلسه صحیح نیست.»

خضریان اظهارات رضوی را بی‌پاسخ نگذاشت و نوشت: «مستند عرض می‌کنم که قالیباف برای جلسه وفاق دعوت شدند.»

خضریان مستندات خود را اعلام نکرد ولی رضوی به تندی از او و مستنداتش انتقاد کرد و متذکر شد: «مستند قواعد خود را دارد. منبع مستند باید مشخص و معتبر باشد. انتظار مردم از منتخبان کار برای مردم و انقلاب است نه کار برای منافع دیگران.»

  • چرا قالیباف برنامه نداد؟

این میان نصرالله پژمانفر، منتخب مشهد در مجلس یازدهم در گفت‌وگویی که پایگاه اطلاع‌رسانی جبهه پایداری آن را منتشر کرد، با بیان پذیرش سازوکار وفاق ازسوی قالیباف و حضورش در جلسه اولیه آن‌که پیش‌تر و در گزارشی با عنوان «توافق بر سر تقسیم مناصب» به آن پرداخته‌ایم، خبر غیبت شهردار اسبق تهران در نشست اخیر را اعلام و اظهار کرد: «در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت برگزار شد، منتخبان حاضر در جلسه و کاندیداهای محترم ریاست مجلس پیرامون نحوه کمک به وحدت نیروهای انقلاب به توافق رسیدند و کمیته‌ای ۷ نفره با ساز و کاری مشخص جهت پیگیری این موضوع تشکیل شد که البته در این جلسه آقای قالیباف به‌رغم اینکه دعوت شده بودند، حضور نداشتند.»

عدم‌حضور قالیباف در آخرین نشست وفاق اصولگرایان زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید اولین مصوبه این نشست عدم کاندیداتوری رییس مجلس آینده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بوده و این یعنی از قرار معلوم شهردار اسبق تهران هنوز در ذهن و دلش گوشه‌چشمی به پاستور و ردای ریاست‌جمهوری دارد. علاوه بر این مهم، دیگر عاملی که می‌تواند سبب پرهیز قالیباف از تن دادن به کمیته هفت‌نفره شود، افرادی است که به عنوان قاضی و داور قصد بررسی برنامه‌ها و اهداف کاندیداهای ریاست مجلس را دارند.

براساس آنچه به اطلاع خبرنگار «اعتماد» رسیده، سیدنظام‌الدین موسوی که این روزها بیشتر از هر زمانی به علی نیکزاد نزدیک شده، کنار محمدمهدی زاهدی و البته نصرالله پژمانفر از جدی‌ترین اعضای این کمیته ۷ نفره هستند؛ ۳ چهره‌ای که چنانکه از رفتار و کردارشان پیداست، قصد حمایت از قالیباف برای ریاست مجلس را ندارند و با این حساب، موعد رای‌گیری در کمیته، به او رای نخواهند داد.

علی کریمی‌فیروزجایی منتخب بابل، محمود عباس‌زاده مشکینی منتخب مشکین، علی‌اصغر عنابستانی منتخب سبزوار از دیگر اعضای این کمیته هستند. بدین‌ترتیب و با در نظرگیری تمام این موارد، به نظر می‌رسد موضوع ائتلاف جبهه پایداری‌ها و اعضای حزب موتلفه در مجلس آینده با یاران احمدی‌نژاد جدی‌تر از هرزمانی باشد؛ چنانکه محمود عباس‌زاده مشکینی که ازجمله یاران رییس‌جمهوری اسبق در پارلمان آینده به شمار می‌رود، در اظهاراتی که خبرآنلاین منتشر کرده، صراحتا از ائتلاف پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها سخن به میان آورده است.

این میان برخی اخبار و پیگیری‌ها حاکی از آن است که حدود ۸۰ نماینده با نیکزاد و حدود ۱۰۰ نفر هم با قالیباف اعلام بیعت کرده‌اند. بدین‌ترتیب تلاش‌ها برای جلب رای حدود ۱۰۰ منتخب دیگر در روزهای آینده دوچندان خواهد شد و این یعنی بازی ریاست پارلمان یازدهم در حساس‌ترین شرایط خود به‌سر می‌برد. بازی که جبار کوچکی‌نژاد، منتخب نزدیک به جبهه پایداری مردم رشت برای حضور در مجلس آینده آن را «عجیب» توصیف کرده و به ایلنا گفته است: «متاسفانه در این دوره، شاهد اتفاقات عجیبی هستیم یعنی مشتاقان ریاست خیلی زیاد شده‌اند؛ در این چند ساله من مجلس را به این شکل ندیده بودم. قالیباف، حاجی‌بابایی، میرسلیم، نیکزاد و حسینی از کاندیداهای ریاست مجلس هستند و در بخش نواب هم کاندیداها دوچندان اضافه شده‌اند. اشخاصی که کاندیدای ریاست مجلس هستند، چون در گذشته مدیر و وزیر بوده‌اند، خود را شایسته ریاست می‌دانند. در نهایت امیدوارم رقابت نهایی بین دو نفر صورت بگیرد و انتخاب شایسته‌ای داشته باشیم.»

کد خبر 511477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 87
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    ایول داره شورای نگهبان که وکیل الدوله ها را رد صلاحیت کرد.دمش گرم شورای نگهبان شما هم خیلی بال بال نزن. اگه به عنوان یه خبرگزاری خیلی بی طرفی (که عمرا نیستی) جای جو سازی ، علت تک تک رد صلاحیت شده ها رو مخابره کن.بعدش دایه بهتر از مادر باش
    • م IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      94 14
      من نفهمیدم چطوره که به ما چهل ساله میگن بگین مرگ بر امریکا.اونوقت فرزندان تعدادي از مسئولین مملکتی تو امریکا هستند
  • کارآگاه IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    فقط قالیباف میتونه این اوضاع نابسامان را درست کنه ولاغیر. فقط و فقط قالیباف. ضمنأ ما برای ریاستی قالیباف به ۳۰ نفر همراه لیستش رأی دادیم، نه هر اَجغ و وَجغی.
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      67 50
      و کل شما ۱۷/۵ ٪ رای دهندگان ، زیاد صدا نده !
    • US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      57 76
      کاملا درست می فرمایید. قالیباف یک ابر مرد است. وگرنه بعد از ماجرای پلاسکو هرگز شهامت اینکه نامش دوباره بر سر زبان ها بیفتد را نداشت. واقعا شما که یک چنین اضهار نظری می کنی٬ اگر یک عزیزت در آتش سوخته بود هم همین حرف رو می زدی؟ یعنی پول و مقام این قدر برات ارزش داره عالیجناب اجغ وجغ؟
    • مهدی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      28 39
      البته تنها نمیتونه،باید با پسرش بیاد چون ...
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      15 10
      خوب از نفهمی ما سواتفاده میکنند
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      11 16
      زهی خیال باطل
    • سعید IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      3 9
      و شما کلا چند درصدید؟ بقیه مردم کجا هستند
  • قدرت اله دیلمی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    20 22
    آبرام مازلو نیازهای انسان را به پنج مرحلی تقسیم کرده است که مرحله چهار و پنچ نیاز احترام و خودیابی است که آلان اینها که اینگونه با هم بر سر قدرت چانه زنی می کنند نیاز چهارمشان یعنی احترام هست و هرچه از نظر بنده مقامشان بالاتر برود در سطح جامعه احترامشان به آنها ببشترست و وقتی به مرحله خویابی برسند متوجه می شوند که چگونه ما برای رسیدن به مقام دنیایی بهتر با یکدیگر چانه زنی می کردیم در صورتیکه وقتی ما سهنیاز را رد کردیم و اصلا لازم به اینگونه رفتارها نبود خدا کند قصد این باشد که به مقام بالاتر برسم که خدمت بیشتری بکنم که خدا پسندانه باشد.
  • اکبر IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    66 34
    کسانی که بر سر قدرت می جنگند غیر از خودخواهی هیچ چیز دیگر نیست این افراد نه برای ملت و نه برای کشور و نه برای اسلام فقط برای دو روز دنیای خود کار میکنند و سعی مسدودکردن را خراب کنند تابهتربتوانندبرقدرت تکیه دهند
  • ا IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    84 57
    ه کوری شما و سردمدارانتون مجلسی قوی و دولتی قویتر برقرار خواهد شد و کوس رسوایی شما و لیدرهایتان بلندتر از اینی که حالا شنیده میشود، شنیده خواهد شد. انشاالله.
  • سالم US ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    83 84
    مردم تهران به عشق قالیباف رای به اون لیست دادن. در انتخابات ریاست جمهوری میرسلیم چندتا رای آورد واقعا قالیباف میخاد کار کنه اگه اینا بذارن حتما بعنوان نظرسنجی مردم به همشون ارسال کنید
    • محمد رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      24 40
      داداش بهت توصیه میکنم فیلم هندی نبین دیگه. دوره شما رو دیدیم سال هشتاد و چهار تا نود و دو. انقد خودتو کوچیکه نکن چون حداقل من اصلاح طلب اگر اشتباهی هم کردم پاش وایسادم اما اصولگرایانی مثل شما همیشه از صحنه فرار میکنن
    • احمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 0
      عجب عشقی مردم تهران یا ده درصد مردم تهران
  • محسن IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    62 60
    چرا اون کسایی که تائید صلاحیت شدند از جناح اصلاح طلب و حامی رئیس جمهور رای نیاوردن؟مجید انصاری چندم شد که سر لیست اصلاحات بود؟مثلا علی مطهری و محمود صادقی بودن رای میاوردن؟زهی خیال باطل خود خاتمی هم میومد رای نمیاورد از بس که این اصلاح طلب ها هم در مجلس هم در دولت هم در شورای شهر گند زدن افتضاح حالا با دو تا تیتر و مقاله رسانه های طرفدارشون مثل شما این ننگ پاک نمیشه و شکست رو نمی تونید گردن شورای نگهبان بندازید ، شورای نگهبان کارشو صحیح و سالم انجام داد
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      53 49
      یادتون باشه که هر وقت مردم با انتخابات قهر کردن ، اصولگرایان رای آوردن .خخخخخخ
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      31 23
      خوب شما اصلاح طلبا مملکتو به گند کشیدید الان به نظر شما این کار درستیه که هرکاری دلت خواست بکنی بعدا بگی آره ما کردیم
    • AE ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      35 5
      نه اصولگرایان اصول را رعایت می‌کنند و نه اصلاح طلبان اصلاح طلبی این اسامی کشک است اگر فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و مشکلات مردم را در نظر بگیرند کافیست
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      36 20
      انشاالله سال ۱۴۰۰ دولتم از شما گرفته میشه ملت انقلابی واقعی را خواهند دید
    • امیرحسین IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      0 0
      آقای محمد رضا که میگید اصلاح طلبید من که تا الان چیزی از اصلاح طلب ها ندیدم
  • محمد دادستان NL ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    64 8
    شماراخداول کنید برویدفکرکنیدمردم راچگونه ازفقر نجات بدهید
    • حسین IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      39 18
      یادتون باشه اون یه عده احمق که باعث شدن با رایاشون امثال روحانی و اصلاحطلبای بیان روی کار همون بهتر که رای ندن تا بالاخره انقلابیون موفق شن
    • محمود DE ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      25 30
      کاملا" درسته طرفداران اصولگرا ۱۰ درصد بیشتر نیستند ۷.۵ درصد هم از روی اجبار رای دادن زیاد دور برندارید
    • ریس های بدرد نخور IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      11 21
      با رای ندادنمان اینها کیف میکنن اومدن بالا و قهرمان شدن .هیچ کدومشان بدرد ما مردم نمیخورند .حیف اینترنت که این خبرها را منعکس میکند
  • علی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    38 32
    نیامده به جان هم افتادن .
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    32 27
    پس چی شد اقای دکتر مطمئن بود
  • ایرانی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    40 26
    بوی تعصب روی اصلاح طلبها و تنفر از حضور اصولگراها توی این متن موج میزنه تا حدی که مستقیم به شورای نگهبان تهمت میزنید... تاییدش نکن فقط برای نویسنده این متن نوشتم وگرنه هر آدم بیسسوادی با خوندن این متن متوجه میشه چخبره....
  • محسن IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    33 23
    خبرگزاری همشهری حامی چپاولگران و وطن فروشان ، ظاهرا بد جائیتون داره میسوزه تو خودت جو ساز و شایعه ساز و دروغ پراکنی و محرک اغلب اشوبها بودی بیگانه پرست
  • دادا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    31 19
    البته نفرمایید به لطف شورای نگهبان از رقابت جا مانده اند بفرمایید دزدیهای این دلسوزان مردم آشکارتر بود و نتوانستند روی آن سرپوش بگذارند
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    31 16
    راستی چقدر با دم تراغ این خبر را بزرگ می کنید مگه چه خبره؟ چند نفر دور هم نشستند دارند تصمیممی گیرند که دیگر تو صحن مجلس بحث های ریز و جزئی را وارد صحن نکنند ( به نوعی اگر اختلاف نظری هم باشد همین جا بیرون حلش کنند ) شما دیگر این همه بزگنمایی نکن خبرنگار همشهری، و اتفاقاً اگر برفرض قالیباف تو جلسه هم حاضرنشده و هر نیتی هم برای 1400 داشته باشد نیتش خیر است و کارش درست، هرچی باشه وطن فروش نبوده ودلش به بیگانگان بند نیست و دو تابعیتی هم نیست.
  • ناشناس IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    24 18
    اقایی که نظر دادی وقتی مملکت فنا شده دست نعوظ بلله خدا هم بدی برات معجزه نمیکنه که گردن اصلاح طلب میندازید انقدر اطمینان از کجا اوردی که میگی خود خاتمی هم بود رای نمیاورد شما که انقدر پیش بین هستی چرا تا حالا مشکلات کشورت رو حل نکردی یه مقدار خواهش میکنم از مغزی که نعمت خداوند هست و بهت داده استفاده کن و نزار دیگران برات فکرکنن نزار دیگران بهتون بگن برید فلان جا جلوی فلان شخص شعار بدید خرابش کنید و .. امثال شما باعث شدن که هیچکسی توان کار کردن نداشته باشه
  • رضا IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    24 30
    نه قالیباف نه کسی دیگر مطمئن باش دلسوز مردم نیست که اگه بود جشن ازدواج آنچنانی برای دخترش نمی گرفت یه کارمند دولت با حقوق 10- 15 میلیونی چه جوری می تونه این همه هزینه کنه جز اینکه درآمدهای دیگه هم داشته باشه برادر من 40 ساله سرکاریم همش میگیم این بیاد خوب میشه ولی افسوس روزبه روز سفره مردم کوچکتر و فقیرتر میشن
    • ایران IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      16 4
      شماسطح سوادرسانه ایت رابالا ببرتاباچندتاعکس آنچنانی که توفضای مجازی پخش کردندوزیرش نوشتند عروسی لاکچری دخترقالیباف فریب نخوری.....عروسی دختر قالیباف درهمان سالن متعلق به شهرداری برگزار شد که همه کارمندان شهرداری تهران می توانند ازآن استفاده کنند!!
  • سید IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    30 19
    سلام بنظرم اتحاد بین نیروهای انقلاب امری ضروریه جناح اصلاح طلب یا بهتره بگم ضد انقلاب بعداز اینکه در میدان عمل فاجعه آفریده داره خودشو ب در ودیوار میزنه ک در کار نیروهای انقلاب خلل وارد کنه ی بار حمله میکنه ب شورای نگهبان ی بار اصالت انتخابات رو زیر سوال میبره ی بار از مشارکت کم مردم انتقاد میکنه جالبه همه رسانه هاشونم از ی طرف مجلس آینده رو از هر نظر فاقد اصالت میدونن واصلا مهم نیست براشون از ی طرف هم همه ی تیترای خبریشون رو زوم کردن روی مجلس و نیروهای انقلاب .. علت مشارکت کم مردم وعده های دروغی بود ک باحماسه تکرار همراه شد وعملی نشد ومردم رو مثل همیشه دلسرد کردن وثابت شد ک اینا طبل توخالی هستن و بهتره بجای ورود ب عرصه اجرا وتصمیم گیری ب نق زدن و مسخره کردناشون ادامه بدن.. بنظرم آقای قالیباف میتونه محور وحدت بچه های انقلابی باشه واینو اثبات کرده در لیست وحدت ک موفقیت آمیز بود و همچنین از لحاظ مدیریت ایشون واقعا خوب عمل کرده امیدوارم موفقیت مجلس انقلابی خاری بشه در چشم بدخواهان داخلی و خارجی نظام انشاالله..
  • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    26 26
    مادر نزاییده کسی که برای ملت و مملکت کار کند همه دنبال منافع خود هستند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    22 1
    خب به نظر شما نقل این مطالب الآن چه فایده ای برای ملت دارد؟ اگر شما خبرگزاری / سایت محترم ، اگر دلسوزی به هم وطنان خود دارید بیایید شما وسایر خبرگزاری ها یک صدا پرده از علت گرانی های غیر معقول و عدم مدیریت وکنترل بازار حرف بزنید بیایید بدرد امروز ملت برسید که به یقین اثرات این مشکل ومعزل یقه همه را حتی نشریات را گرفته و بیش از این خواهد گرفت.به حدی که کرونا نزد آن شرافت دارد.( وما علی الرسول الاّ البلاغ) از ما گفتن بود شما شرعاً و عقلاً و ووجداناً امروز وظیفه تان پرداختن به پیشگیری از این اقسار گسیختگی اقتصادی است که در 70 درصد کالاهای تولید داخل اصلاً ارتباطی به تحریم ندارد بلکه فقط رانت ومافیای داخلی است. لطفا بیاییدئ با یک اقدام جدی و خداپسندانه علل اصلی خیلی از گرانی های غیر مرتبط با خارج از کشور را بررسی و به مردم اطلاع رسانی کنید.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    15 19
    شورای نگهبان نمایندهای مردمی را حدف کرد. بیشتر نمایندهای فعلی هم که با رانت های انقلاب به پست و مقامی رسیدند
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    14 24
    اکثریت مردم ازحامیان بهترین وکارامد ترین رییس جمهور تاریخ ایران درخصوص مساوات برای همه مردم چه غنی وچه فقیر.عدالت محور ساخت پروژهای زیربنایی وموتور محرک اقتصادی وعزت وسربلندی ایران عزیز حمایت می کنندوهرجانام آقای احمدی نژاد می آید مردم را دعا می کنند.
  • تقی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    33 16
    ببند اون دهنتو مدیر این سایت که دست نشانده رانتخواران هستی.از حالا بدنبال نفاق در این مجلس هستید .تف به شما دیوثهای سیاسی.
  • جهانگیر IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    28 22
    فقط قالیباف گزینه خوب و موثری میتواند باشد لطفا پدرخوانده ها تا کی میخواهند از بیرون دخالت کنند
  • مح IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    11 17
    من نمیفهمم شماها نماینده مردمید یا اینکه فکر جای صندلی توی مجلس. بجایی که به فکر مردم برنامه ریزی باشید باهم دعوا میکنید کی کجای مجلس بشینید الان این مشکل مردم بدبخت ماست.مردم نون ندارن بخورن جوانا بیکارند اینا تو مجلس قهرمیکند کی جای کی بشینه به خودتون بیایید خدایی.تاکی میخواید این لابی بازیا دربیارید اون از حقوق گرفتنتون اینم از قهر برا جای صندلی.
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      8 8
      همشون مثل هم هستن .
  • RO ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    13 17
    هم دیگه رو نخورید
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    8 8
    دعوای سهم خواهی همیشه بوده حالا هم هست
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    14 6
    حالا این اختلاف افکنی چه سودی به حال شما دارد
  • عوام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    5 17
    میرسلیم ازجدیت و جَنم بیشتری برای این پست برخورداره وهمچنین بادولت فعلی دعواراه نمیندازه
  • مهربان IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    32 14
    به کوری چشم دشمنان ، مدیریت انقلابی در مجلس روی کار خواهد آمد و کاری میکنند کارستان ، ان شاالله .
    • احمد IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 0
      مگر در این چهل سال مدیریت ضد انقلابی بوده ؟
  • حسین IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    21 12
    مردم تهران فقط به عشق قالیباف پای صندوق رفتند
    • مهدی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      24 7
      احسنت به شما که اینقدر نظر سنجیده و درستی را بیان کردید
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      7 17
      مردم تهران با مشارکت۲۰ درصدی!!!
  • جلیل رسولی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    18 6
    منظورتان ازاین متن هاچیه چراسعی میکنیدتفرقه بندازید،ازکجادستورمیگیرید
  • محمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    10 10
    این آقایان همه فقط به فقط به دنبال سهم خواهی بیشتر و رسیدن به بالاترین نقطه ریاست هستن و گرنه مردم و مشکلات اونا سرسوزنی براشون اهمیت نداره دیگه توی این چهل سال برای همه مردم ثابت شده
  • یوسف IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    11 8
    از بس طولانی نوشته بودید نخواندم. آقا یه پاراگراف بنویس قالیباف میشه رئیس مجلس یا نه.جمع تیتر و متنی که گذاشتید آدم رو عصبی میکنه
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    9 7
    همتون بفکر منافع خودتون هستید
  • خودم IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    12 8
    چقدر همشهری سوخته
  • حسین IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    12 9
    همشهری وابسته به شهرداری فعلی جایی که بیشترین مخالفت ها علیه قالیباف میشه از ترس این که نکنه یه روزی قالیباف قدرتمندتر بشه دست به هر رفتار غیراخلاقی میزنن همون اصلاح طلبانی که یه روز ادعای احیای اخلاق و انسانیت داشتن
  • a IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    9 17
    قالياف اول تکلیف بیست هزار ملیارد پول شهرداری رو مشخص کنه بعد ادعای ریاست مجلس رو داشته باشه
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    9 20
    اگرقالیباف رئیس... ریاست مجلس بدست بگیردوای به حال ملت
  • شجاع الدین IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    3 17
    سابقه نشان داده مجلس نقش چندانی در اداره امور مملکت نداره . سال هاست این موضوع را تجربه کرده ایم .مطمئنا در دوره فعلی هم مجلس موفق نخواهد شد .
  • بهمن IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    14 11
    تمام تلاش دولت روحانی این است که قالیباف به ریاست مجلس نرسد اما ین دفعه قالیباف پیروز میدان است به امید حق علیه باطل
  • محمد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    22 11
    اینکه قالیباف چه برنامهای برای ریاست مجلس داره یا نه اهمیت چندانی نداره. انچه مهمه این است که قالیباف در دوران فرماندهی نیروی انتظامی نوعی دوستی بین مردم و نیروی انتظامی ایجاد کرد و در دوران شهرداری تهران هم کارهای مهمی انجام داد که اثارش بخوبی نمایان است. پس هم فرد شجاع و نترس و هم فردی عمل گرا است و دنبال کار کردن. بقیه افرادی که علاقه شدیدی به ریاست مجلس شدن دارن بیشتر افراد ستادی پشت میز نشین در دوران مسئولیتشون بودن که اصلا به درد ریاست مجلس نمیخورن و نمیتونن برای دولت فعلی چالشهای مهمی ایجاد کنن. مرد عمل و اجرا فقط قالیباف. کشور هم در شرایط فعلی چوب فقط حرف زدنها و عمل نکردنها را چه از طریق دولت و چه از طریق مجلس زیاد دیده که دودش ققط به چشم اقشار متوسط به پایین رفته. مردم عمل و اجرا فقط قالیباف
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    5 20
    الکی از طرف مردم تهران حرف نزن مشخص چه افراد و ارگانی پشت قالیباف بود و هست چرا که ایشان... داشته است... اونم رای ما مردم نبوده اقای ... که از ایشان تمام قد دفاع میکنه وام دار ایشون است تهیه کنندگی و فیلم ساز ی در مدت دوازه سال شهرداری ایشون برای قالیباف .برای ما مهم نیست چه کسی رییس بشه چون این انتخابات که ... و ما که شرکت نکردیم مثلا حاجی بابایی که بیشتر پست براش مدیر مدرسه ابتدایی یا بقیه چه تاجی سر مردم میزنند اینها نشان دادنند که ... هستنند باید ساده لوح باشید ...
  • بهمن خان IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 8
    به نظر بنده کسی که لایق ریاست مجلس هست جناب آقای نیکزاد جنسی از مردم از دیار آذربایجان از مردان عدالت خواه کشور زنده باد عدالت زنده باد دولت بهار از دیار باقرخان و ستارخان زنده باد جناب آقای دکتر نیکزاد مردی لایق ریاست مجلس است.
  • مصطفی IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    9 7
    از شیوه نوشتن گزارش شما مشخص هست که هنوز ار رد صلاحیت ها در حال سوختن هستید در این زندگی منافقانه خود بسوزید و بسازید
  • US ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    5 9
    اینکه قبل از شروع بکارمجلس عده قلیلی ریاست مجلس تعیین کنند آیا با روح انقلاب و آرمانهای امام ورهبری سازگارهست؟ حق انتخاب شدن وانتخاب کردن سایر منتخبین مردم کجاست؟
  • محمد حسین طاهری IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    19 5
    صبر می کنم اون روز برسه که تیق تیره تبرش گلوی اصلاح طلبان وطن فروش دزد رو ببره از لاشه های متعفن کثیفشون پشته بساز ننگ همشری سکولار وطن فروش زنده باد قالیباف
  • علی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    8 10
    بوی سوختن همشهری بلند است
    • فاطمه IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      1 1
      حالم بدشد از این نوشتار ..فقط شماها خوبید..تو انتخابات معلوم شد چند درصدید..فقط خودتون بودید وخودتون..والا کسی رای نداد ..خوبه روتون میشه حرف بزنید
  • حمید رضا NL ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    2 27
    من یکی غلط بکنم با هفت جد آبادم بیام رای بدم .هر بار رای دادم بهتر بشه بدو بدتر شده خودم ک هیچ خونواده ام را هم نمی گذارم تو رای گیری شرکت بکنن
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    18 2
    دولتمون که خوب انتخاب نکردیم،انشاا..مجلس خوب بشه ،هر انتخابی که بفکر قشر محروم باشه اون،خوبه ،سرما یه دار که نه رای میده نه کاری داره.
  • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    28 3
    اول خبر تیکه انداختید به شورای نگهبان ! خود رد صلاحیت شده ها جرات انتشار علت رد صلاحیتشان رو ندارن ، اگه راست میگید شما علت رد صلاحیت ها رو منتشر کنید ببینیم کی راست میگه
  • نادر IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    7 10
    سردار فقط مونده مجلس رو خراب کنه
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      11 1
      سی وسه سال اصلاح طلبا چه گلی به سر مردم زدن
  • محمد UA ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    6 25
    مجلسی با رای خیلی پائین مردم بهتر از این نخواهدشد
  • محمد از تهران IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 2
    سلام. اگر برای خدا آمدید ومی دانید چه رئیس مجلس یا نواب با رای نمایندگان بر کرسی می‌نشینند پس جدا ل علنی برای چه واگر می خواهید به نام احزابتان مملکت را خراب کنید ان یه چیز دیگه مردم خسته شدن از این حرف های بیهوده نگذارید مجلس بدون‌در نظر گرفتن خدا پیش برود خداوند آگاه به اعمال بندگاناست لطف کنید حال که می خواهید وارد مجلس شوید آنقدر همدیگر را نکوبید.
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 7
    بسه دیگه. اصولگرا اصلاح طلب دیگه تمومه ماجرا. چه مجلسی که با حداقل درصد مشارکت تشکیل بشه مردمی هست. مردم با اینکار نشون دادن دیگه بساط ریا و تزویر رو قبول ندارند
  • احسان IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    10 0
    لطفا شما حامیان نمایندگان دولت و نه ملت در دوره قبل که با حمایت های شما دولت فشل و بی تحرک و.... انتخاب گردید ببینید چطور با سم پاشی دولت بی تدبیر قالیباف رئیس مجلس خواهد شد
  • DE ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    2 1
    قالیباف در جلسه شرکت نکرده چون میدونه که رییس مجلس میشه . نماینده ها چی کارند که برای خودشون رییس انتخاب کنن . اینجا ایران است
  • هیرولی BG ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 1
    متسفانه بعضی ها وضعیت مملکتمون رو به حدی رسوندن که با اجماع و حزب و جناحی قابل اصلاح نیست مجلس محل قانون گذاری برای راحتی آسایش و امنیت ملت چه کلمه دهن پر کنی
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    سالی که نکوست از بهارش پیداست .این جماعت کاش انرژی هایی که که قبل از شروع مجلس صرف این مساله میکنن رو صرف شناخت چالشهای اقتصادی موجودمیکردن .
  • رضا IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    اینجور که پیداست یه قطب دیگه داره به جریانات سیاسی اضافه میشه اصلاح طلب اصول گرا این یکی ببین اسمش چی میشه
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 2
    همه سرو ته یک کرباسن. آبی از اینا گرم نمیشه.
  • javad IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 0
    شما ها چرا کاسه داغ تر از اش شدید خائن های وطن فروش جریه بگیر مفت خور
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 0
    اون یک سوم از بی عرضگیشون حذف شدن
  • احمد IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 1
    دمش گرم اگه رئیس مجلس بشه خیلی‌ها در برج میلاد بستنی طلایی می خورند