شرکت داروسازی گیلیاد ساینسز در توافقی با پنج شرکت داروسازی ژنریک مجوز ساخت داروی رمدسیویر را که بررسی‌های اولیه تاثیربخش بودن آن در برابر کرونا را نشان داده‌اند، در ۱۲۷ کشور به آنها واگذار کرده است.

remdesivir

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی گیلیاد ساینسز اعلام کرد شرکت‌های داروسازی هندی و پاکستانی میلان، سیپلا، فروزسونز لبوریتوریز، هترو لبز و جوبیلانت لایف‌ساینسز داروی ضد ویروسی رمدسیویر را برای کشورهای کم‌درامد و با درآمد متوسط و نیز در چندین کشور با درآمد متوسط به بالا و با درآمد بالا که در میانه همه‌گیری جهانی ویروس کرونا با مشکلات بهداشتی مواجه هستند، تولید خواهند کرد.

این شرکت‌ها بر اساس توافق با شرکت گیلیاد تا زمانی که سازمان جهانی بهداشت اعلام کند شیوع کووید-۱۹ دیگر بحران بهداشتی جهانی نیست یا «تا زمانی که یک فراورده دارویی دیگر به جز رمدسیویر یا یک واکسن برای درمان یا پیشگیری کووید-۱۹ تایید شود.»، معاف از پرداخت حق امتیاز خواهند بود.

سازمان غذا و داروی آمریکا در اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) مجوز استفاده اضطراری از داروی رمدسیویر را برای درمان کووید-۱۹ صادر کرد.

داده‌های بالینی جدید نشان داده‌اند این داروی داخل وریدی به کاهش مدتی زمان بهبودی برخی از بیماران بستری کمک کرده است. پزشکان که در حال حاضر درمان ثابت‌شده‌ دیگری در اختیار ندارند، احتمالا استفاده از این دارو را برای درمان ویروس کرونا مد نظر قرار خواهند داد.

دانیل اودی، مدیر عامل شرکت گیلیاد قبلا اعلام کرده بود که این شرکت با درس گرفتن از شیوع‌های قبلی از جمله شیوع آنفلوانزا  برای گسترش زنجیره تولیدش تلاش می‌کند.

گیلیاد گفته است که انتظار دارد تا پایان ماه مه بیش از ۱۴۰۰۰۰ و تا پایان سال بیش از ۱ میلیون دوره ۱۰ روزه درمانی رمدسیویر را تولید کند و تا سال آینده این میزان را به «چندین میلیون» برساند.

کد خبر 511416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha