مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : عملیات خزانه‌گیری برنج برای نشاء در سطح سه هزار و ۶۵۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان آغاز شده‌است.

خزانه‌گیری برنج

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، تورج بنیادی چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت با اعلام این مطلب گفت: هر ساله سه هزار و ۶۵۰ هکتار از شالیزارهای  مناطق سه‌گانه الموت (رجایی دشت، رازمیان و معلم کلایه) و طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین به زیر کشت برنج  می‌رود.

وی یادآورشد: نشای برنج در شالیزارهای استان قزوین از دهه اول خردادماه آغاز می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به کشت مکانیزه برنج در شالیزارهای استان اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه مکانیزاسیون طی چند سال اخیر؛ بیش از ۸۰ درصد از شالیزارهای این استان به صورت مکانیزه و با دستگاه‌های نشا کار ۴ ردیفه کشت می‌شود.

بنیادی گفت: پیش‌بینی می‌شود که از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۱۷ هزار تن شلتوک برداشت شود.

وی قالب ارقام کشت برنج در شالیزارهای استان را صدری هاشمی، صدری حسن سرا، صدری علی کاظمی و ... نام بُرد.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : با توجه به وجود منابع آبی سطحی مَشروب از رودخانه‌های فصلی در حال حاضر مشکلی در زمینه تامین آب و آبیاری مزارع شالیزاری وجود ندارد.

وی افزود: همچنین در این خصوص راهنمایی و اطلاع‌رسانی مناسب از سوی سازمان جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه به کشاورزان شالیکار تحت پوشش در راستای استفاده بهینه از منابع آبی برای افزایش بهره‌وری انجام شده است.

کد خبر 511343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha