چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
۰ نفر

پروازهای بین‌المللی با شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها متوقف و صنعت هوایی کشورها با مشکلاتی روبه‌رو شد.

هواپیما - پرواز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از مشاغل و صنایع به ویژه اکثر شرکت‌های هواپیمایی جهان را تحت تاثیر خود قرار داد و تغییرات بسیاری در سفرهای بین‌المللی ایجاد کرد.

از ابتدای مواجه شدن با بحران ویروس کرونا در کشور اعمال محدودیت‌ها نیز در سطح گسترده آغاز شد و به دلیل تاکید بر کاهش سفرها حمل و نقل کشور اعم از جاده‌ای، ریلی و هوایی با کاهش شدید مسافر روبه‌رو شد و با کمترین ظرفیت به فعالیت خود ادامه داد.

در ابتدا پروازهای داخلی با کمترین ظرفیت خود به فعالیت ادامه دادند، اما پروازهای خارجی در روزهای نخست تعطیل شدند و تنها برخی پروازها برای بازگرداندن مسافرانی که قصد بازگشت به کشور را داشتند صورت گرفت.

در بسیاری از کشورها در سراسر جهان به مردم توصیه شد از سفرهای بین‌المللی و غیر ضروری خودداری کنند و به واسطه آن بسیاری از پروازهای هوایی کنسل شد.

  • اعلام زمان از سر گیری پروازها پس از برداشت محدودیت‌ها

در همین راستا رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره از سرگیری پروازهای خارجی گفت: هنوز تصمیم جدیدی در زمینه از سرگیری تمام پروازهای خارجی صورت نگرفته است و باید منتظر تصمیمات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا بود.

وی افزود: در این زمینه باید صبر کرد دید محدودیت‌ها در کشورهای مقصد در چه زمانی برداشته می‌شود و نحوه پذیرش آن‌ها به چه صورت انجام خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: پس از برداشت محدودیت‌ها نحوه از سرگیری پروازها طبق برنامه اعلام می‌شود.

چندی پیش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با پیگیری‌های صورت گرفته، موافقت مقامات بهداشتی و صدور مجوز پرواز از سوی هواپیمایی کشوری هلند، پروازهای برنامه‌ای هما مجدداً به فرودگاه آمستردام برقرار می‌شود.

لازم به ذکر است این پروازها با کسب مجوز از وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، روزهای پنج‌شنبه هر هفته از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه آمستردام انجام می‌شود.

  • زمان آغاز فعالیت خطوط هوایی خارجی

خطوط هوایی بین‌المللی سوئیس از هفته آینده انجام ۱۴ پرواز هفتگی را در دستور کار قرار می‌دهد.

خطوط هوایی سریلانکا در نظر دارد پروازهای باری‌اش را افزایش دهد و پروازهای ویژه باری این خطوط هوایی از ۱۸ می‌ آغاز می‌شود.

شرکت هواپیمایی قزاقستان‌ایر نیز چندی پیش اعلام کرد پروازهای برنامه‌ریزی‌شده را از دو شهر بزرگ این کشور از سر می‌گیرد. این از سرگیری خدمات پس از اعلام پایان وضعیت اضطراری ملی است که به طور رسمی در تاریخ ۱۱ ماه مه برگزار می‌شود.

خطوط هوایی چک فعالیت‌هایش را از ۱۸ ماه می‌دوباره از سر می‌گیرد و طبق اعلام هواپیمایی چک پروازها در مدت زمان کمتر از ۸ روز آینده از سر گرفته می‌شود.

شرکت هواپیمایی کره جنوبی اعلام کرد قصد دارد پروازها به مقصد کشورهای مختلف بین‌المللی در سراسر جهان را دوباره راه‌اندازی کند و خدمات به مقاصد آمریکای شمالی، اروپا و آسیا که به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمده بود را از ماه ژوئن از سر می‌گیرد.

کد خبر 511280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha