مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

پاکبانان، مردان بی‌ادعایی هستند که در اوج سختی کار در شرایط کرونا، با شجاعت تمام و بدون چشم‌داشتی در حال خدمت‌رسانی به مردم و تامین نظافت عمومی شهرها هستند.

پاكبان

  به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، پاکبانان در اردکان هم مانند شهرهای دیگر یزد و کشور در خط مقدم مبارزه با کرونا و در زمان پویش «در خانه بمان» نظافت و پاکیزگی شهر را تامین کردند.

تامین امکانات بهداشتی  

اباذر غفوری، شهردار اردکان گفت: ۸۰ نیروی خدمات شهری و ۵۵ پاکبان با این مجموعه خدمات‌رسانی شهری همکاری دارند. در زمان شیوع کرونا با تقسیم وظایف کاری پاکبانان، حضور آنها در محل کار به یک سوم کاهش یافت و در روزهای اوج شیوع کرونا برای یک هفته هم تعطیل شدند.

وی افزود: دستکش و ماسک برای مصرف روزانه و لباس محافظ و ژل و الکل در دو مرحله تحویل این قشر شد. با تدابیر اتخاذ شده و رعایت بهداشت فردی و همگانی، تاکنون هیچ یک از پاکبانان شهر اردکان به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

غفوری ادامه داد: در دوران شیوع کرونا در مرحله اول به مدت ۲۷ شب و هر شب۴۰ هزار لیتر محلول برای ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری استفاده شد. در مجموع  افزون بر یک میلیون لیتر محلول تهیه و برای ضدعفونی کردن شهر به مصرف رسید.

وی با اعلام آمادگی برای تامین محلول مورد نیاز برای مرحله دوم ضدعفونی معابر عمومی شهری، اظهار کرد: وایتکس مورد نیاز خریداری شده است.

شهردار اردکان گفت: با هماهنگی ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان، منازل افراد مبتلا به بیماری، گندزدایی و آموزش‌های لازم به اعضای خانواده بیماران داده شد.

فعالیت جهادی

جواد شاکر، رئیس شورای اسلامی شهر اردکان نیز بیان کرد: تامین معیشت و رعایت حقوق قانونی پاکبانان یکی از سیاست‌های مهم شوراست. پاکیزگی و زیبایی شهر مرهون زحمات شبانه‌روزی این قشر است.

فرماندار اردکان هم با تقدیر از عملکرد نیروهای خدمات شهری در پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: فعالیت جهادی خادمان شهرداری در عصر کرونا بر کسی پوشیده نیست.

بهروز شهابی‌زاد افزود: در پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا فعالیت جهادی برخی افراد به خصوص پاکبانان در ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی و تاسیسات شهری چشمگیر بود و همانند جهادگران سلامت در خط مقدم خدمت به مردم قرار داشتند.

مردم در خانه بمانند

مصطفی محمدی، ۳۵ ساله یکی از پاکبانان اردکان از مردم خواست، دستکش و ماسک  را پس از مصرف در معابر نیندازند و گفت: این مورد به‌ویژه در اطراف فروشگاه‌های  شهر به وفور مشاهده می‌شود که می‌تواند برای سلامتی همه خطرناک باشد.

وی به مردم توصیه کرد برای ریشه کن کردن کرونا همچنان در خانه بمانند و فقط در شرایط ضروری با رعایت نکات بهداشتی از خانه شوند تا پاکبانان کمتر دچار مشکل شوند.

محمد عباسی، دیگر پاکبان اردکانی، ساعت کار روزانه خود را ۶ صبح تا یک بعد از ظهر ذکر کرد و گفت: به منظور حفظ سلامت خود و خانواده، هر روز پس از پایان کار، کاملا خود را ضدعفونی کرده و پیش از ورود به فضای خانه، لباس‌هایم را تعویض می‌کردم تا ویروس را با خود به داخل منزل نبرم.

وی بیان کرد: پاکبانان در نوبت‌های کاری مختلف برای نظافت شهر و حفظ سلامت همشهریان خود با انواع و اقسام آلودگی‌ها و خطر ابتلا به کرونا مواجه هستند، بنابراین مردم هم برای کمک به یکدیگر و ریشه‌کن کردن این ویروس باید در خانه بمانند.

عباسی اضافه کرد: بیشتر شهروندان اردکان در جداسازی پسماند منازل در روزهای شیوع کرونا همکاری خوبی داشتند.

ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شهرستان‌های اردکان، میبد، خاتم و ابرکوه در استان یزد را «قرمز» اعلام کرده است.

کد خبر 511175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha