چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

درد سیاتیک یک درد شدید است که از ناحیه لگن به سمت ران و ساق پا تیر می‌کشد.

درد سیاتیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری برنا؛ درد سیاتیک یک درد شدید است که از ناحیه لگن به سمت ران و ساق پا تیر می‌کشد. بسیاری از بیماران ما که درد سیاتیک را تجربه کرده‌اند این درد را یکی از شدیدترین دردهایی می دانند که در طول عمر خود داشتند.

یکی از علت‌های اصلی سیاتیک دیسک کمر است . درمان آن نیازمند انجام ورزش بعد از درمان های طب فیزیکی یا درمان های جراحی است.اگر فشار روی عصب شما به اندازه کافی کم شد که این را می‌توانید در تست نوار عصب و عضله ببینید  یا از نظر بالینی درد انتشاری شما به پا کم شد می توانید ورزش های دینامیک را به آرامی شروع کنید. فراموش نکنید ورزش های دینامیک ابتدا از داخل آب شروع می شود یعنی آب درمانی. ‌

کاهش درد سیاتیک با ۱۱ روش ساده

در آب درمانی ، باید ابتدا از ناحیه کم عمق آب راه رفتن را شروع کنید به شیوه ای که به بیماران  مبتلا به دیسک کمر آموزش داده می شود. پیاده روی ابتدا باید از شدت کم شروع و بعد زیاد و در سطوح صاف انجام شود و حرکت به صورت قدم به قدم باشد . بهتراست  قبل از شروع ورزش برای سیاتیک ابتدا ورزش‌های مربوط به کمر را انجام دهید. در هنگام راه رفتن و شروع راه رفتن عضلات ناحیه شکم و لگن را منقبض کنید یعنی شکم را داخل دهید و عضلات باسن را سفت کنید و قدم های کوتاه بردارید.

 5 دقیقه در روز از کفش کتانی مناسب و دارای قابلیت ارتجاعی استفاده کنید سپس می‌توانید این زمان را کم کم و روزانه اضافه کنید یعنی روزی حدود 5 دقیقه به شما کمک می کند که مجدد درد سیاتیک شما در اثر پیاده روی و ورزش عود نکند.

کد خبر 511107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha